Dat cijfer ligt 6,8 procent hoger dan in 2017, maar per regio vertonen de verkopen een sterk gevarieerd beeld. Europa neemt het leeuwendeel voor haar rekening met 3.106.160 exemplaren, dat is ruim 30 procent meer dan in het voorafgaande jaar. De Franse autofabrikant maakt daarbij niet duidelijk in hoeverre dat te danken is aan de overname van Opel/Vauxhall. In alle andere werelddelen is echter sprake van flinke dalingen.

Zo werden in China en de rest van Zuid-Oost Azië met 262.583 stuks ruim 32 procent minder auto’s verkocht, liep de afzet in het Midden-Oosten en Afrika zelfs met 53 procent terug naar 292.000 exemplaren en moest PSA ook in Zuid-Amerika een veer laten wat een afname van ruim 15 procent naar 175.257 auto’s betekende. Wel konden Peugeot, Citroën en Opel samen de verkopen van kleine bestelwagens met een goede 18 procent opvoeren naar 564.167 stuks. PSA blijft daarmee in dat segment marktleider in Europa terwijl een aantal van die modellen ook successievelijk in andere delen van de wereld op de markt worden gezet.