SUV zet verkopen Lamborghini in hogere versnelling

Lamborghini is er vorig jaar in geslaagd 5.750 automobielen te verkopen, dat is de helft meer dan in 2017. Het succes is grotendeels te danken aan de Urus SUV die pas in juli op de markt is gekomen maar waarvan er toch al 1.761 aan de man werden gebracht.

Meer dan zeven op de tien kopers van die auto waren nieuw voor het Italiaanse merk dat binnen de VW Groep officieel ressorteert onder Audi. 

Lamborghini mikt er op de verkopen dit jaar opnieuw fors op te voeren naar tussen de 7.000 en 8.000 exemplaren. Dat moet kunnen omdat de Urus nu het hele jaar beschikbaar is en ook op volle capaciteit geproduceerd wordt, zegt commercieel directeur Federico Foschini. Op dit moment moet een gegadigde voor de Urus echter wel een klein jaar op zijn of haar nieuwe auto wachten. ‘’We willen de markt niet overspoelen en stemmen het aanbod nauwgezet af op de vraag,’’ zegt Foschini daarover. ‘’We moeten nu zien de nieuwe Lamborghini rijders ook vast te houden, onze klantenbasis wordt groter en groter.’’ Om ook daarmee gelijke tred te houden opent het merk in de hele wereld op een bescheiden schaal nieuwe dealers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

SUV zet verkopen Lamborghini in hogere versnelling - Automobielmanagement.nl

SUV zet verkopen Lamborghini in hogere versnelling

Lamborghini is er vorig jaar in geslaagd 5.750 automobielen te verkopen, dat is de helft meer dan in 2017. Het succes is grotendeels te danken aan de Urus SUV die pas in juli op de markt is gekomen maar waarvan er toch al 1.761 aan de man werden gebracht.

Meer dan zeven op de tien kopers van die auto waren nieuw voor het Italiaanse merk dat binnen de VW Groep officieel ressorteert onder Audi. 

Lamborghini mikt er op de verkopen dit jaar opnieuw fors op te voeren naar tussen de 7.000 en 8.000 exemplaren. Dat moet kunnen omdat de Urus nu het hele jaar beschikbaar is en ook op volle capaciteit geproduceerd wordt, zegt commercieel directeur Federico Foschini. Op dit moment moet een gegadigde voor de Urus echter wel een klein jaar op zijn of haar nieuwe auto wachten. ‘’We willen de markt niet overspoelen en stemmen het aanbod nauwgezet af op de vraag,’’ zegt Foschini daarover. ‘’We moeten nu zien de nieuwe Lamborghini rijders ook vast te houden, onze klantenbasis wordt groter en groter.’’ Om ook daarmee gelijke tred te houden opent het merk in de hele wereld op een bescheiden schaal nieuwe dealers.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding