Het merk BMW zat met 1.075.959 automobielen 1,6 procent hoger dan in de eerste zes maanden van 2018. Mini kwam met 174.344 stuks echter bijna vier procent lager uit. Dat is toe te schrijven aan het feit dat het merk zich in een zwaar concurrerend marktsegment vooral blijft concentreren op winstgevendheid. Rolls-Royce wist daarentegen met 2.534 voertuigen ruim 40 procent meer te verkopen. Aan BMW-motoren werden er in zes maanden tijd 93.188 verkocht wat ruim zeven procent meer is op jaarbasis.

“De rollout van modellen heeft duidelijk een positief effect op onze verkoopcijfers. De nieuwe auto’s worden ook positief ontvangen door onze klanten. In de eerste helft van het jaar konden we daardoor tegen de trend ingaan en een sterkere groei neerzetten dan de markt als geheel waardoor we opnieuw marktaandeel hebben veroverd,” zegt de Nederlandse verkoopdirecteur Pieter Nota.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding