Peiling bureau Puls: autokoper houdt vast aan dealer

Alle onheilscenario’s ten spijt is de rol van het autobedrijf in het aankoopproces van de klant nog lang niet uitgespeeld. Dat stelt het Duitse bureau Puls na een peiling onder ruim tweeduizend autokopers.

Van de wel vaker voorspelde revolutie zal geen sprake zijn, eerder van een evolutie, stelt Puls in ‘Autokäufer 3.0 – Automobilvertrieb 3.0′. Zo zijn er tussen de prospect en het autobedrijf gemiddeld 2,5 contactmomenten voordat de aankoopbeslissing valt. Bij dit soort ‘momenten van de waarheid’ liggen de autobedrijven, verkopers en proefrit ruim voor op de virtuele wereld. Zeker bij de aanschaf van een nieuwe auto (54%) is het autobedrijf leidend. Bij occasions is de positie ook sterk (36%), hoewel wat minder groot.

‘Vertrouwen’ is volgens Puls het kernwoord. "Hoewel internet als informatiemedium voor de aanschaf van een auto niet meer weg te denken is, groeit er een digitaal wantrouwen over de betrouwbaarheid." Veel mensen in het Puls-onderzoek zeggen de juistheid en objectiviteit van data in de digitale arena te betwijfelen. Om die reden overtuigen ze zich als het er echt om gaat het liefst in de ‘echte’ wereld.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding

Peiling bureau Puls: autokoper houdt vast aan dealer - Automobielmanagement.nl

Peiling bureau Puls: autokoper houdt vast aan dealer

Alle onheilscenario’s ten spijt is de rol van het autobedrijf in het aankoopproces van de klant nog lang niet uitgespeeld. Dat stelt het Duitse bureau Puls na een peiling onder ruim tweeduizend autokopers.

Van de wel vaker voorspelde revolutie zal geen sprake zijn, eerder van een evolutie, stelt Puls in ‘Autokäufer 3.0 – Automobilvertrieb 3.0′. Zo zijn er tussen de prospect en het autobedrijf gemiddeld 2,5 contactmomenten voordat de aankoopbeslissing valt. Bij dit soort ‘momenten van de waarheid’ liggen de autobedrijven, verkopers en proefrit ruim voor op de virtuele wereld. Zeker bij de aanschaf van een nieuwe auto (54%) is het autobedrijf leidend. Bij occasions is de positie ook sterk (36%), hoewel wat minder groot.

‘Vertrouwen’ is volgens Puls het kernwoord. "Hoewel internet als informatiemedium voor de aanschaf van een auto niet meer weg te denken is, groeit er een digitaal wantrouwen over de betrouwbaarheid." Veel mensen in het Puls-onderzoek zeggen de juistheid en objectiviteit van data in de digitale arena te betwijfelen. Om die reden overtuigen ze zich als het er echt om gaat het liefst in de ‘echte’ wereld.

U las zojuist één van de gratis premium artikelen

Onbeperkt lezen? Sluit nu een gratis proefabonnement af

Bekijk de aanbieding