AM Driving Business Remarketing visie en praktijk

Remarketing is een volwassen vak geworden. AM pakt dat 21 april op tijdens het event Driving Business Remarketing. De occasion is al lang geen vervelend inruilobject meer om een nieuwe auto te verkopen. De occasion is uitgegroeid tot een stabiele omzetmaker.

Remarketing is een volwassen vak geworden.

Een omzetmaker die een eigen aanpak vraagt en kennis voor nodig is. Automobiel Management gaat hier op 21 april ‘s middag op het event Driving Business Remarketing in Fort Voordorp met verschillende experts dieper op in.

Driving Business Remarketing belicht de actuele staat van ‘remarketing’ en biedt voeding voor de uitdagingen in de automobielbranche. Ervaren kenners geven een frisse kijk op de ontwikkeling.

Lees ook: http://magazine.automobielmanagement.nl/driving-business-remarketing#!/welkom 

 


Antwoorden

Vragen met antwoorden op: Hoe breed moet en kunt u uw occasionaanbod maken? Welke trends, kosten- en prijsontwikkelingen in de EU zijn er te verwachten? Hoe kunt u met virtuele middelen de online oriëntatie optimaal tot online verkoop maken? En welke rol hebben big data in het occasionveld? Hoe kijkt een veilinghuis van waardevolle klassieke automobielen aan tegen de massaveiling van de bread en butter occasion? komen aan de orde. In het programma is ruimte gemaakt voor jong bloed. U krijgt twee korte pitches van afstudeerders van de IVA. VWE geeft op basis van verdiepend onderzoek inzage in het occasionlandschap, waarbij aansluitend Marktplaats het koopgedrag van de consument de zogenaamde Custumer journey belicht. Tot slot wordt tijdens Driving Business Remarketing de titel ‘Occasion van het Jaar 2016′ uitgereikt. De jury bestaat uit directieleden van veilinghuizen, leasemaatschappijen en dataleveranciers. Uiteraard is de verkiezing geënt op basis van harde data geheel in de traditie van prestigieuze prijzen als Zaken en Bestelauto van het Jaar van Automobiel Management.
Het Nationaal Occasion Onderzoek 2016 gaat dit jaar dieper in op de verschillen tussen de diverse kanalen. Zitten er verschillen in voorraden, statijden en prijzen tussen bijvoorbeeld merkdealers en universelen? Samen met kennispartner VWE kijken we uiteraard naar de exportontwikkeling, welke modellen en merken zitten in de lift en welke niet.
Driving Business Remarketing staat onder leiding van customer marketing specialist prof. dr. Cor Molenaar.
Fort Voordorp is op 21 april het toneel van de Nederlandse remarketing specialisten



Programma


13.30 – 13.40u Opening dagvoorzitter

Dagvoorzitter is Prof dr Cor Molenaar (directeur eXQuo consultancy en deeltijd hoogleraar Bedrijfskunde van RSM/ErasmusUniversiteit) over ´Remarketing´ in de autobranche:
De automobielwereld staat aan de vooravond van veranderingen. Drones, zelfsturende auto’s. Uber-pop zijn nieuwe toepassingen die in spelen op een ander klantgedrag. Jongeren willen geen bezit maar gebruik. Een nieuwe ontwikkeling die bedreigend kan zijn maar ook veel kansen biedt.

13.40 – 13.55 u Michel Corveleijn, VWE

Nationaal Occasion Onderzoek – Dataprovider VWE en Automobiel Management presenteren voor de vijfde achtereenvolgende editie het Nationaal Occasion Onderzoek. Toonaangevend in de occasionmarkt. Het onderzoek geeft richting en wijst op kansen in de markt. Het onderzoek van 2016 zal als nieuw aspect de rol van de verschillende spelers op onze markt uitdiepen.
Bezoekers van het event krijgen het rapport in een gedrukt naslag mee.

13.55 – 14.05 u Michiel Aker, Marktplaats.nl

Customer journey – ga mee op reis en beleef wanneer en hoe de koper nog te bereiken is.

14.05 – 14.25 u Steffen Schick, EurotaxGlass

Prijsontwikkeling in de EU – Welke voordelen heeft een goed prijsinzicht binnen de Europese markt. Staat de diesel overal onder druk? Wat te doen met een plug in? Welke modellen zijn trending en waar? Met nadruk op West- Oost- en Zuid-Europa.

14.25 – 14.45 u Johannes Brouwer, RDW

Big Data en de occasion – In een uitgewerkte business case laat Johannes Brouwer zien hoe om te gaan met data opslag, input versus output en welke processen dit vraagt.

15.15 – 15.30 u Michel van Roon, CRM

Virtuele remarketing – Internet heeft een belangrijke rol in het hele aankoopproces. Steeds vaker gaat de beoordeling, de inkoop en de verkoop via internet. Het even tegen de banden schoppen is er in veel gevallen niet meer bij. Dat vraagt om betrouwbare tools die het proces betrouwbaar maken. Denk tijdens het verkoopproces onder meer aan de optimale prijs versus de statijd.

15.40 – 15.45 Tom Koenders, IVA Driebergen Business Scho
ol
Pitch – stage BMW Nederland. De toekomst van presentatie en klantbehoud in het dealerbedrijf.
Waar houden we ons aan vast en waar zijn we bereid te vernieuwen als het gaat om (online) presentatie van occasions en de klant relatie na de aankoop? Pitch op basis van theoretische- en praktijkervaring.

15.45 – 16.00 u Tako de Jong, Wensink Automotive

Multimerk occasion beleid – Hoe breed moet en kan ik mijn occasionaanbod maken? Beperken we het tot het eigen merk en kopen we wat eigen merk bij of zorgen we voor een breed aanbod. Spelen we in op trends als hybrides en ev’s?

16.40 – 17.10 u Cor Molenaar, RSM/Erasmus Universiteit, eXQuo consultancy

De occasionkoper ontleed! – Retailspecialist en marketeer Cor Molenaar belicht de oriëntatiefase van de moderne consument met voorbeelden van binnen en buiten de branche. Met de rol van internet én hoe de manier hoe de de retailer de occasion aanbiedt. Welke informatie en impulsen heft de klant nodig om tot beslissende aankoop over te gaan?

17.10 – 17.15 u Martijn Streefkerk, IVA Driebergen Business School

Pitch – stage Wassink Autogroep. De toekomst van presentatie en klantbehoud in het dealerbedrijf.
Waar houden we ons aan vast en waar zijn we bereid te vernieuwen als het gaat om (online) presentatie van occasions en de klant relatie na de aankoop? Pitch op basis van theoretische- en praktijkervaring.

17.15 – 17.50 u Koen Samson, Bonhams Amsterdam

Het veilen van klassieke auto’s – Veilen is een vak waar veel kennis bij komt kijken. Maar hoe kijkt het leidende veilinghuis Bonhams aan tegen het veilen van de volume auto ten opzichte van de enkele vaak zeer waardevolle enkele auto.
18.00 – 19.00 u Netwerkbuffet en borrel



(Nog) Geen uitnodiging gehad?

Het event vindt plaats op 21 april in Fort Voordorp Groenekan. Deelnemers aan het Driving Business Remarketing event worden uitgenodigd door Automobiel Management en kunnen kosteloos deelnemen aan deze middag. Mocht u overigens denken dat wij u ‘vergeten’ zijn meldt u dan via website: http://www.automobielmanagement.nl/drivingbusinessremarketing2016/dbr16.php. Onder het genot van een hapje en een drankje kunt u met collega’s en sprekers na afloop nog van gedachten wisselen.

AM Driving Business Remarketing visie en praktijk - Automobielmanagement.nl

AM Driving Business Remarketing visie en praktijk

Remarketing is een volwassen vak geworden. AM pakt dat 21 april op tijdens het event Driving Business Remarketing. De occasion is al lang geen vervelend inruilobject meer om een nieuwe auto te verkopen. De occasion is uitgegroeid tot een stabiele omzetmaker.

Remarketing is een volwassen vak geworden.

Een omzetmaker die een eigen aanpak vraagt en kennis voor nodig is. Automobiel Management gaat hier op 21 april ‘s middag op het event Driving Business Remarketing in Fort Voordorp met verschillende experts dieper op in.

Driving Business Remarketing belicht de actuele staat van ‘remarketing’ en biedt voeding voor de uitdagingen in de automobielbranche. Ervaren kenners geven een frisse kijk op de ontwikkeling.

Lees ook: http://magazine.automobielmanagement.nl/driving-business-remarketing#!/welkom 

 


Antwoorden

Vragen met antwoorden op: Hoe breed moet en kunt u uw occasionaanbod maken? Welke trends, kosten- en prijsontwikkelingen in de EU zijn er te verwachten? Hoe kunt u met virtuele middelen de online oriëntatie optimaal tot online verkoop maken? En welke rol hebben big data in het occasionveld? Hoe kijkt een veilinghuis van waardevolle klassieke automobielen aan tegen de massaveiling van de bread en butter occasion? komen aan de orde. In het programma is ruimte gemaakt voor jong bloed. U krijgt twee korte pitches van afstudeerders van de IVA. VWE geeft op basis van verdiepend onderzoek inzage in het occasionlandschap, waarbij aansluitend Marktplaats het koopgedrag van de consument de zogenaamde Custumer journey belicht. Tot slot wordt tijdens Driving Business Remarketing de titel ‘Occasion van het Jaar 2016′ uitgereikt. De jury bestaat uit directieleden van veilinghuizen, leasemaatschappijen en dataleveranciers. Uiteraard is de verkiezing geënt op basis van harde data geheel in de traditie van prestigieuze prijzen als Zaken en Bestelauto van het Jaar van Automobiel Management.
Het Nationaal Occasion Onderzoek 2016 gaat dit jaar dieper in op de verschillen tussen de diverse kanalen. Zitten er verschillen in voorraden, statijden en prijzen tussen bijvoorbeeld merkdealers en universelen? Samen met kennispartner VWE kijken we uiteraard naar de exportontwikkeling, welke modellen en merken zitten in de lift en welke niet.
Driving Business Remarketing staat onder leiding van customer marketing specialist prof. dr. Cor Molenaar.
Fort Voordorp is op 21 april het toneel van de Nederlandse remarketing specialisten



Programma


13.30 – 13.40u Opening dagvoorzitter

Dagvoorzitter is Prof dr Cor Molenaar (directeur eXQuo consultancy en deeltijd hoogleraar Bedrijfskunde van RSM/ErasmusUniversiteit) over ´Remarketing´ in de autobranche:
De automobielwereld staat aan de vooravond van veranderingen. Drones, zelfsturende auto’s. Uber-pop zijn nieuwe toepassingen die in spelen op een ander klantgedrag. Jongeren willen geen bezit maar gebruik. Een nieuwe ontwikkeling die bedreigend kan zijn maar ook veel kansen biedt.

13.40 – 13.55 u Michel Corveleijn, VWE

Nationaal Occasion Onderzoek – Dataprovider VWE en Automobiel Management presenteren voor de vijfde achtereenvolgende editie het Nationaal Occasion Onderzoek. Toonaangevend in de occasionmarkt. Het onderzoek geeft richting en wijst op kansen in de markt. Het onderzoek van 2016 zal als nieuw aspect de rol van de verschillende spelers op onze markt uitdiepen.
Bezoekers van het event krijgen het rapport in een gedrukt naslag mee.

13.55 – 14.05 u Michiel Aker, Marktplaats.nl

Customer journey – ga mee op reis en beleef wanneer en hoe de koper nog te bereiken is.

14.05 – 14.25 u Steffen Schick, EurotaxGlass

Prijsontwikkeling in de EU – Welke voordelen heeft een goed prijsinzicht binnen de Europese markt. Staat de diesel overal onder druk? Wat te doen met een plug in? Welke modellen zijn trending en waar? Met nadruk op West- Oost- en Zuid-Europa.

14.25 – 14.45 u Johannes Brouwer, RDW

Big Data en de occasion – In een uitgewerkte business case laat Johannes Brouwer zien hoe om te gaan met data opslag, input versus output en welke processen dit vraagt.

15.15 – 15.30 u Michel van Roon, CRM

Virtuele remarketing – Internet heeft een belangrijke rol in het hele aankoopproces. Steeds vaker gaat de beoordeling, de inkoop en de verkoop via internet. Het even tegen de banden schoppen is er in veel gevallen niet meer bij. Dat vraagt om betrouwbare tools die het proces betrouwbaar maken. Denk tijdens het verkoopproces onder meer aan de optimale prijs versus de statijd.

15.40 – 15.45 Tom Koenders, IVA Driebergen Business Scho
ol
Pitch – stage BMW Nederland. De toekomst van presentatie en klantbehoud in het dealerbedrijf.
Waar houden we ons aan vast en waar zijn we bereid te vernieuwen als het gaat om (online) presentatie van occasions en de klant relatie na de aankoop? Pitch op basis van theoretische- en praktijkervaring.

15.45 – 16.00 u Tako de Jong, Wensink Automotive

Multimerk occasion beleid – Hoe breed moet en kan ik mijn occasionaanbod maken? Beperken we het tot het eigen merk en kopen we wat eigen merk bij of zorgen we voor een breed aanbod. Spelen we in op trends als hybrides en ev’s?

16.40 – 17.10 u Cor Molenaar, RSM/Erasmus Universiteit, eXQuo consultancy

De occasionkoper ontleed! – Retailspecialist en marketeer Cor Molenaar belicht de oriëntatiefase van de moderne consument met voorbeelden van binnen en buiten de branche. Met de rol van internet én hoe de manier hoe de de retailer de occasion aanbiedt. Welke informatie en impulsen heft de klant nodig om tot beslissende aankoop over te gaan?

17.10 – 17.15 u Martijn Streefkerk, IVA Driebergen Business School

Pitch – stage Wassink Autogroep. De toekomst van presentatie en klantbehoud in het dealerbedrijf.
Waar houden we ons aan vast en waar zijn we bereid te vernieuwen als het gaat om (online) presentatie van occasions en de klant relatie na de aankoop? Pitch op basis van theoretische- en praktijkervaring.

17.15 – 17.50 u Koen Samson, Bonhams Amsterdam

Het veilen van klassieke auto’s – Veilen is een vak waar veel kennis bij komt kijken. Maar hoe kijkt het leidende veilinghuis Bonhams aan tegen het veilen van de volume auto ten opzichte van de enkele vaak zeer waardevolle enkele auto.
18.00 – 19.00 u Netwerkbuffet en borrel



(Nog) Geen uitnodiging gehad?

Het event vindt plaats op 21 april in Fort Voordorp Groenekan. Deelnemers aan het Driving Business Remarketing event worden uitgenodigd door Automobiel Management en kunnen kosteloos deelnemen aan deze middag. Mocht u overigens denken dat wij u ‘vergeten’ zijn meldt u dan via website: http://www.automobielmanagement.nl/drivingbusinessremarketing2016/dbr16.php. Onder het genot van een hapje en een drankje kunt u met collega’s en sprekers na afloop nog van gedachten wisselen.