Daarnaast noteerde ook de C2C- en de B2B-occasionhandel een redelijk goede maand. Dit en meer blijkt uit cijfers van VWE, bewerkt door onafhankelijk kennisbureau AUMACON.
De Nederlandse autobedrijven verkochten daarmee in de eerste acht maanden van dit jaar al 767.266 occasions aan eindgebruikers, in 2015 waren dat er in dezelfde periode 726.022 stuks waarmee de cumulatieve jaartoename nu op 5,7 procent staat.
Particulieren onder elkaar (C2C) verkochten vorige maand 52.422 occasions aan elkaar, een jaar geleden waren dat nog 50.994 stuks waardoor augustus een stijging van 2,8 procent voor dit segment noteerde. De cumulatieve toename is dit jaar na acht maanden 2,2 procent. De professionele handel (B2B) verkocht vorige maand onderling 57.947 gebruikte auto’s tegenover 54.773 stuks in augustus 2015, plus 5,8 procent voor de maand, plus 8 procent cumulatief.
Op de negen grootste occasionportals tezamen werden midden augustus 622.452 verschillende occasionadvertenties (=ontdubbeld) vertoond. Een jaar tevoren was het totale vertoonde aanbod nog maar 488.974 stuks groot, een stijging van 27,3 procent. Ten opzichte van augustus daalde het totale aanbod met 1,9 procent. Een occasion wordt gemiddeld op 2,4 van de 9 topportals geadverteerd.
Zie aumacon.nl voor het complete overzicht.