PSA stapt in site voor tweedehands auto’s autobiz

PSA heeft een belang genomen in de Franse online handelaar in tweedehands auto’s autobiz.

PSA stapt in site voor tweedehands auto’s autobiz

Dat bedrijf is inmiddels actief in 30 landen waaronder in Europa zelf Frankrijk, Spanje en Italië. De financiële participatie moet een verdere internationale expansie mogelijk maken in onder meer Azië en Zuid-Amerika. Daarnaast stelt autobiz haar data, kennis en ervaring zoals op het gebied van het vaststellen van de waarde van tweedehands auto’s beschikbaar aan andere partijen, waaronder autofabrikanten, in heel Europa.

De merken van PSA werken al enige tijd samen met autobiz in door dat bedrijf ontwikkelde en beheerde sites als Reprise Cash by Peugeot en Reprise Citroën. Autobiz blijft verder als onafhankelijk bedrijf werken, benadrukt PSA. "In het kader van het strategische plan Push to Pass wil PSA een wereldwijde speler worden op de multimerk occassionsmarkt en deze alliantie met autobiz past in die strategie. Dit volgt op het nemen van een belang in Aramisauto," stelt PSA in een verklaring.

PSA stapt in site voor tweedehands auto’s autobiz - Automobielmanagement.nl

PSA stapt in site voor tweedehands auto’s autobiz

PSA heeft een belang genomen in de Franse online handelaar in tweedehands auto’s autobiz.

PSA stapt in site voor tweedehands auto’s autobiz

Dat bedrijf is inmiddels actief in 30 landen waaronder in Europa zelf Frankrijk, Spanje en Italië. De financiële participatie moet een verdere internationale expansie mogelijk maken in onder meer Azië en Zuid-Amerika. Daarnaast stelt autobiz haar data, kennis en ervaring zoals op het gebied van het vaststellen van de waarde van tweedehands auto’s beschikbaar aan andere partijen, waaronder autofabrikanten, in heel Europa.

De merken van PSA werken al enige tijd samen met autobiz in door dat bedrijf ontwikkelde en beheerde sites als Reprise Cash by Peugeot en Reprise Citroën. Autobiz blijft verder als onafhankelijk bedrijf werken, benadrukt PSA. "In het kader van het strategische plan Push to Pass wil PSA een wereldwijde speler worden op de multimerk occassionsmarkt en deze alliantie met autobiz past in die strategie. Dit volgt op het nemen van een belang in Aramisauto," stelt PSA in een verklaring.