Bij de lancering waren al meer dan 500 Duitse aanbieders met samen meer dan 38.000 tweedehands auto’s aangesloten. Hen wordt ‘een aantrekkelijk online verkoopkanaal met een grote partner-betrokkenheid’ geboden, zegt BDK. De aanbieders kunnen tot juni volgend jaar kostenvrij van de site gebruik maken. BDK hoopt het aanbod daarbij binnen niet al te lange tijd tot zeker 200.000 auto’s op te kunnen voeren.

De Duitse autobank heeft het platform samen ontwikkeld met de Britse specialist in e-commerce iVendi. Dat bedrijf heeft in eigen land al een voertuigenbeurs met 7.500 aangesloten bedrijven. “Terwijl ander aanbod vaak overladen is, kan de koper bij JuhuAuto heel eenvoudig de optimaal bij de eigen behoefte passende auto vinden,” denkt woordvoerder Hermann Frohnhaus van BDK. Dat aanbod is toegankelijk gemaakt via een flexibele, tegen Google aanleunende, zoekmachine die naar het aanbod van plaatselijke en regionale aanbieders leidt. De koper geeft daarbij zijn wensen, het budget en de locatie aan. Omdat het om BDK gaat, wordt ook een passend financieringsaanbod gedaan. Volgens BDK heeft iVendi met die benadering veel succes in Groot-Brittannië. “We brengen hiermee het plezier terug bij het zoeken van een auto op internet,” denkt Frohnhaus.