BCA: ‘Binnen 2 seconden bieding ontvangen met Price Engine’

brand story

BCA Autoveiling in Barneveld is bekend als veilinghuis, maar het bedrijf doet veel meer en ondersteunt leasemaatschappijen, fleetowners en autobedrijven in het complete remarketingproces. Er zijn hiervoor drie gespecialiseerde bedrijfsonderdelen te onderscheiden: BCA Autoveiling, BCA Inkoop en BCA IT Oplossingen. Nieuw is de Price Engine waarmee klanten automatisch, binnen een paar seconden, een bod ontvangen op hun auto.

De tak Autoveiling is waar het is begonnen voor BCA. Een aantal jaar geleden is daar BCA Inkoop aan toegevoegd, legt commercieel directeur Tony Vrijsen uit: “Vanuit de markt kwam naar voren dat specifieke bedrijven hun auto’s snel willen verkopen voor een marktconforme prijs. Ze willen liever direct een gegarandeerd bod in plaats van wachten op een veiling, het proces van veilen duurt in de regel wat langer maar levert vaak ook een hogere prijs op” Speciaal voor die groep klanten werd BCA Inkoop geïntroduceerd, waarbij het bedrijf in Barneveld de auto’s zelf inkoopt en via de veiling weer verkoopt. En met succes, constateert Vrijsen. “BCA groeit momenteel heel hard, steeds meer bedrijven kiezen voor de remarketing mogelijkheden die BCA biedt en we blijven innoveren om in veranderende klantbehoefte te kunnen voorzien.”

BCA IT Oplossingen

Binnen het laatste bedrijfsonderdeel, BCA IT Oplossingen, worden klanten ondersteund bij hun remarketingproces. Hier valt bijvoorbeeld het remarketingplatform AutoBLOX onder. Klanten kunnen hiermee onder meer hun eigen veilingplatform samenstellen. “Met AutoBLOX kan je zelf je hele remarketingproces verzorgen. Het is een online platform, modulair ingericht. Met een druk op de knop zet je een auto bij ons in de veiling. Er zit een inspectierapport bij en je kunt transportopdrachten verzorgen. Kortom, hiermee faciliteer je het hele remarketingproces.”

Price Engine

Hét nieuws en uniek in Nederland is de Price Engine, een doorontwikkeling in Market Price waarmee BCA sowieso binnen 10 minuten een prijs afgeeft. De Price Engine automatiseert dit proces en levert een prijs binnen enkele seconden, vertelt Vrijsen. “We gaan dit jaar naar 200.000 taxaties voor onze klanten. We hebben het voor elkaar gekregen om dat automatisch te doen puur op basis van de beschikbare voertuigdata en marktgegevens over vergelijkbare modellen. Binnen een paar seconden heb je een gegarandeerd bod.” En ook de kwaliteit van dit bod is gegarandeerd, verzekert Vrijsen. “Het systeem maakt een razendsnelle berekening op basis van data, objectiever kan niet.”

Import

Om aan de vraag naar jonge occasions te voldoen heeft BCA ook op importgebied een sterke positie opgebouwd. Er is een toegewijd importteam samengesteld dat in heel Europa en daarbuiten auto’s inkoopt, vertelt Tony Vrijsen. “Dat doen we om te voorzien in de dagelijkse behoefte bij Nederlandse autobedrijven aan jonge occasions met weinig kilometers. In Nederland is er een enorm tekort aan deze auto’s.” Groot voordeel van de import door BCA is dat autobedrijven dit niet meer zelf hoeven te doen. “Wij verzorgen het hele importtraject. Zodra deze auto’s in de veiling komen zijn ze voorzien van een Nederlands kenteken. Ze worden aangeboden via de BCA Euroshop en staan te koop voor vaste prijzen en menig dealer is zeer tevreden over deze dienstverlening.”

Auto.nl  op het AM Remarketing Event 

Autowebshop Auto.nl heeft inmiddels de eerste ervaring opgedaan met de Price Engine van BCA. Tijdens het AM Remarketing Event op 7 juli zal Paul van Lent van Auto.nl hierover vertellen. Ook gaat hij in op de visie van Auto.nl op de online verkoop van auto’s en de verwachtingen die consumenten hierbij hebben.

BCA: ‘Binnen 2 seconden bieding ontvangen met Price Engine’ - Automobielmanagement.nl

BCA: ‘Binnen 2 seconden bieding ontvangen met Price Engine’

brand story

BCA Autoveiling in Barneveld is bekend als veilinghuis, maar het bedrijf doet veel meer en ondersteunt leasemaatschappijen, fleetowners en autobedrijven in het complete remarketingproces. Er zijn hiervoor drie gespecialiseerde bedrijfsonderdelen te onderscheiden: BCA Autoveiling, BCA Inkoop en BCA IT Oplossingen. Nieuw is de Price Engine waarmee klanten automatisch, binnen een paar seconden, een bod ontvangen op hun auto.

De tak Autoveiling is waar het is begonnen voor BCA. Een aantal jaar geleden is daar BCA Inkoop aan toegevoegd, legt commercieel directeur Tony Vrijsen uit: “Vanuit de markt kwam naar voren dat specifieke bedrijven hun auto’s snel willen verkopen voor een marktconforme prijs. Ze willen liever direct een gegarandeerd bod in plaats van wachten op een veiling, het proces van veilen duurt in de regel wat langer maar levert vaak ook een hogere prijs op” Speciaal voor die groep klanten werd BCA Inkoop geïntroduceerd, waarbij het bedrijf in Barneveld de auto’s zelf inkoopt en via de veiling weer verkoopt. En met succes, constateert Vrijsen. “BCA groeit momenteel heel hard, steeds meer bedrijven kiezen voor de remarketing mogelijkheden die BCA biedt en we blijven innoveren om in veranderende klantbehoefte te kunnen voorzien.”

BCA IT Oplossingen

Binnen het laatste bedrijfsonderdeel, BCA IT Oplossingen, worden klanten ondersteund bij hun remarketingproces. Hier valt bijvoorbeeld het remarketingplatform AutoBLOX onder. Klanten kunnen hiermee onder meer hun eigen veilingplatform samenstellen. “Met AutoBLOX kan je zelf je hele remarketingproces verzorgen. Het is een online platform, modulair ingericht. Met een druk op de knop zet je een auto bij ons in de veiling. Er zit een inspectierapport bij en je kunt transportopdrachten verzorgen. Kortom, hiermee faciliteer je het hele remarketingproces.”

Price Engine

Hét nieuws en uniek in Nederland is de Price Engine, een doorontwikkeling in Market Price waarmee BCA sowieso binnen 10 minuten een prijs afgeeft. De Price Engine automatiseert dit proces en levert een prijs binnen enkele seconden, vertelt Vrijsen. “We gaan dit jaar naar 200.000 taxaties voor onze klanten. We hebben het voor elkaar gekregen om dat automatisch te doen puur op basis van de beschikbare voertuigdata en marktgegevens over vergelijkbare modellen. Binnen een paar seconden heb je een gegarandeerd bod.” En ook de kwaliteit van dit bod is gegarandeerd, verzekert Vrijsen. “Het systeem maakt een razendsnelle berekening op basis van data, objectiever kan niet.”

Import

Om aan de vraag naar jonge occasions te voldoen heeft BCA ook op importgebied een sterke positie opgebouwd. Er is een toegewijd importteam samengesteld dat in heel Europa en daarbuiten auto’s inkoopt, vertelt Tony Vrijsen. “Dat doen we om te voorzien in de dagelijkse behoefte bij Nederlandse autobedrijven aan jonge occasions met weinig kilometers. In Nederland is er een enorm tekort aan deze auto’s.” Groot voordeel van de import door BCA is dat autobedrijven dit niet meer zelf hoeven te doen. “Wij verzorgen het hele importtraject. Zodra deze auto’s in de veiling komen zijn ze voorzien van een Nederlands kenteken. Ze worden aangeboden via de BCA Euroshop en staan te koop voor vaste prijzen en menig dealer is zeer tevreden over deze dienstverlening.”

Auto.nl  op het AM Remarketing Event 

Autowebshop Auto.nl heeft inmiddels de eerste ervaring opgedaan met de Price Engine van BCA. Tijdens het AM Remarketing Event op 7 juli zal Paul van Lent van Auto.nl hierover vertellen. Ook gaat hij in op de visie van Auto.nl op de online verkoop van auto’s en de verwachtingen die consumenten hierbij hebben.