Koopman weet raad met de complete supply chain

brand story

De automotive-industrie is volop in beweging. Onzekerheid door de coronapandemie, verschuivingen van de verkoop van nieuwe auto’s naar occasions, de elektrificatie, de online autoverkoop en het toetreden van nieuwe merken op de markt. Te midden van deze dynamiek staat Koopman, door hun innovatieve ondernemerschap, klaar om in te spelen op alle ontwikkelingen in de markt.

Koopman verwacht dat de komende jaren veel gaat veranderen in de keten. “Veel nieuwe merken, van vooral elektrische auto’s uit bijvoorbeeld China, kiezen ervoor om de organisatie anders in te richten”, weet Mark van der Lingen, sales director automotive bij Koopman. “De klassieke keten met de importeur en dealer gaat veranderen. De klantbeleving en het klantencontact spelen zich veel meer online af. ” Voor alle spelers in de markt heeft Koopman de diensten, kennis en capaciteit in huis om de complete supply chain te stroomlijnen. Snelheid en flexibiliteit staan hierbij centraal. Mark van der Lingen: “Onze processen zijn ingericht op korte doorlooptijden en geschikt voor zowel hoge als lage volumes. We kunnen moeiteloos opschalen in alle facetten.”

Importbegeleiding

Door specialisten in gebruikte auto’s, dealers en dealergroepen wordt Koopman veelvuldig ingeschakeld bij de aanvoer van occasions uit het buitenland. “Nu de nieuwverkoop een daling laat zien, steken veel van onze klanten meer energie in het verkopen van gebruikte auto’s. We ontzorgen bijvoorbeeld ook met importbegeleiding. We voegen zo’n extra service moeiteloos toe als de klant dat wenst.” Nog zo’n nieuw accent is de aflevering van nieuwe EV’s bij de eindgebruiker. “Wij maken een feestje van de aflevering en op wens van onze klanten tillen we de beleving naar een hoger niveau.”

Toegevoegde waarde

Het is voor iedereen duidelijk dat dit zware tijden zijn voor de automotive branche. Koopman blijft positief in deze tijd. “Wij hebben ons de afgelopen jaren gericht om naast transport meer activiteiten te ontwikkelen met toegevoegde waarde voor de automotive sector. De recent geopende remarketing compound in Genk (België) is zo’n voorbeeld hiervan. Deze ontwikkelingen komen ons goed van pas in een kantelende markt zoals die van de automotive op dit moment.

Ketenregisseur

Koopman Logistics Group, opgericht in 1923, is van autotransporteur doorgegroeid tot ketenregisseur. Tot de specialismen behoren naast het ophalen of afleveren van voertuigen, ook het verkoopklaar maken, de import, het onderhoud, smart repair, APK en professionele 360 graden fotografie van de auto’s. Al jaren verzorgt Koopman haar remarketing activiteiten vanuit locaties in Amsterdam, Born en Putten. Sinds dit jaar is ook de eerste Belgische vestiging een feit, dankzij een solide partnerschap met VAB Fleetservices. Koopman heeft ondertussen een monopolie verworven wat betreft totaal logistiek voor grote aantallen voertuigen.

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

Koopman weet raad met de complete supply chain - Automobielmanagement.nl

Koopman weet raad met de complete supply chain

brand story

De automotive-industrie is volop in beweging. Onzekerheid door de coronapandemie, verschuivingen van de verkoop van nieuwe auto’s naar occasions, de elektrificatie, de online autoverkoop en het toetreden van nieuwe merken op de markt. Te midden van deze dynamiek staat Koopman, door hun innovatieve ondernemerschap, klaar om in te spelen op alle ontwikkelingen in de markt.

Koopman verwacht dat de komende jaren veel gaat veranderen in de keten. “Veel nieuwe merken, van vooral elektrische auto’s uit bijvoorbeeld China, kiezen ervoor om de organisatie anders in te richten”, weet Mark van der Lingen, sales director automotive bij Koopman. “De klassieke keten met de importeur en dealer gaat veranderen. De klantbeleving en het klantencontact spelen zich veel meer online af. ” Voor alle spelers in de markt heeft Koopman de diensten, kennis en capaciteit in huis om de complete supply chain te stroomlijnen. Snelheid en flexibiliteit staan hierbij centraal. Mark van der Lingen: “Onze processen zijn ingericht op korte doorlooptijden en geschikt voor zowel hoge als lage volumes. We kunnen moeiteloos opschalen in alle facetten.”

Importbegeleiding

Door specialisten in gebruikte auto’s, dealers en dealergroepen wordt Koopman veelvuldig ingeschakeld bij de aanvoer van occasions uit het buitenland. “Nu de nieuwverkoop een daling laat zien, steken veel van onze klanten meer energie in het verkopen van gebruikte auto’s. We ontzorgen bijvoorbeeld ook met importbegeleiding. We voegen zo’n extra service moeiteloos toe als de klant dat wenst.” Nog zo’n nieuw accent is de aflevering van nieuwe EV’s bij de eindgebruiker. “Wij maken een feestje van de aflevering en op wens van onze klanten tillen we de beleving naar een hoger niveau.”

Toegevoegde waarde

Het is voor iedereen duidelijk dat dit zware tijden zijn voor de automotive branche. Koopman blijft positief in deze tijd. “Wij hebben ons de afgelopen jaren gericht om naast transport meer activiteiten te ontwikkelen met toegevoegde waarde voor de automotive sector. De recent geopende remarketing compound in Genk (België) is zo’n voorbeeld hiervan. Deze ontwikkelingen komen ons goed van pas in een kantelende markt zoals die van de automotive op dit moment.

Ketenregisseur

Koopman Logistics Group, opgericht in 1923, is van autotransporteur doorgegroeid tot ketenregisseur. Tot de specialismen behoren naast het ophalen of afleveren van voertuigen, ook het verkoopklaar maken, de import, het onderhoud, smart repair, APK en professionele 360 graden fotografie van de auto’s. Al jaren verzorgt Koopman haar remarketing activiteiten vanuit locaties in Amsterdam, Born en Putten. Sinds dit jaar is ook de eerste Belgische vestiging een feit, dankzij een solide partnerschap met VAB Fleetservices. Koopman heeft ondertussen een monopolie verworven wat betreft totaal logistiek voor grote aantallen voertuigen.

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg