‘Met JP.cars op naar internationale expansie!’

brand story

“We hebben geen automotive achtergrond, dus we hadden veel te leren, én leren nog elke dag. Gelukkig vertellen onze klanten dat ze ook van ‘onze’ datawereld leren, want data is niet meer weg te denken uit deze kapitaalintensieve en continu veranderende markt.” Dit constateert CEO Jan-Willem Seeder van JP.cars.

“De juiste auto’s inkopen en verkopen, op het juiste moment, voor de juiste prijs is een complexe aangelegenheid. Er zijn veel variabelen die een rol spelen of een occasion wèl of niet interessant is. Dit proces ging bij onze klanten veelal op basis van ervaring en gevoel. Een goed vertrekpunt, maar dat is slechts de helft van de analyse. Wat je hieraan zou moeten willen toevoegen is real-time, onafhankelijke en betrouwbare data, zoals: online verkoopprijzen, prijsaanpassingen, stadagen en verkoop- en voorraad-aantallen. Resultaat: een optimale balans tussen verkoopprijs en rendement. Het succes zit dus in het samenspel tussen enerzijds de kennis en ervaring van de expert en anderzijds de data waarmee de expert de gehele markt real-time kan overzien. Samen met onze klanten bewijzen we elke dag weer dat deze aanpak werkt,” aldus Seeder.

Grote stappen

Jan-Willem Seeder richtte Japiecars zes jaar geleden op met zijn broer Pieter. “Samen met onze klanten hebben we grote stappen gezet. De logische volgende stap is internationale expansie. Onze formule is simpel: we brengen automotive experts totale transparantie op basis van betrouwbare en onafhankelijke informatie. We verbinden internationale markten met onze ‘state of the art’ technologie, gebouwd door de beste software engineers en data scientists. Het fundament van wat we doen is betrouwbare restwaardes, toekomstige restwaardes en courantheden van gebruikte auto’s bepalen, elke dag weer. De informatie die JP.cars levert moet dagelijks toepasbaar en rendabel zijn.”

Transparant

“We zijn trots op het feit dat inmiddels meer dan de helft van de dealer top 20 in Nederland klant is bij JP.cars. En dat we onze eerste klanten in het buitenland hebben mogen verwelkomen. Onze strategie voor 2022 is ook transparant: enerzijds het uitrollen van de innovatieve ‘fleet monitoring software’ bij leasemaatschappijen en financiële instellingen in Nederland. Deze software hebben we in 2021 ontwikkeld samen met onze launching customers. Anderzijds het verder uitrollen van onze marktleidende voorraad monitoring en inkoop software bij Nederlandse, Belgische en Duitse autobedrijven”, licht Ronald Scholtus verantwoordelijk voor marketing & sales toe. Hij vervolgt: “We kunnen nationaal en internationaal hard groeien omdat we gebruik maken van de laatste technologieën en veel retailbedrijven zoals, MediaMarkt, HelloFresh en Zalando reeds veel ervaring hebben opgedaan met de digitale transformatie waar de automotive nu middenin zit. Dit is overigens ook een van de twee redenen dat we onze naam hebben veranderd naar JP.cars: het onderstreept de internationale ambitie. Al verwachten en hopen we dat Japie als naam nog lang zal voortbestaan bij onze Nederlandse klanten! Daarnaast is het een logische vervolgstap in onze professionalisering.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg

‘Met JP.cars op naar internationale expansie!’ - Automobielmanagement.nl

‘Met JP.cars op naar internationale expansie!’

brand story

“We hebben geen automotive achtergrond, dus we hadden veel te leren, én leren nog elke dag. Gelukkig vertellen onze klanten dat ze ook van ‘onze’ datawereld leren, want data is niet meer weg te denken uit deze kapitaalintensieve en continu veranderende markt.” Dit constateert CEO Jan-Willem Seeder van JP.cars.

“De juiste auto’s inkopen en verkopen, op het juiste moment, voor de juiste prijs is een complexe aangelegenheid. Er zijn veel variabelen die een rol spelen of een occasion wèl of niet interessant is. Dit proces ging bij onze klanten veelal op basis van ervaring en gevoel. Een goed vertrekpunt, maar dat is slechts de helft van de analyse. Wat je hieraan zou moeten willen toevoegen is real-time, onafhankelijke en betrouwbare data, zoals: online verkoopprijzen, prijsaanpassingen, stadagen en verkoop- en voorraad-aantallen. Resultaat: een optimale balans tussen verkoopprijs en rendement. Het succes zit dus in het samenspel tussen enerzijds de kennis en ervaring van de expert en anderzijds de data waarmee de expert de gehele markt real-time kan overzien. Samen met onze klanten bewijzen we elke dag weer dat deze aanpak werkt,” aldus Seeder.

Grote stappen

Jan-Willem Seeder richtte Japiecars zes jaar geleden op met zijn broer Pieter. “Samen met onze klanten hebben we grote stappen gezet. De logische volgende stap is internationale expansie. Onze formule is simpel: we brengen automotive experts totale transparantie op basis van betrouwbare en onafhankelijke informatie. We verbinden internationale markten met onze ‘state of the art’ technologie, gebouwd door de beste software engineers en data scientists. Het fundament van wat we doen is betrouwbare restwaardes, toekomstige restwaardes en courantheden van gebruikte auto’s bepalen, elke dag weer. De informatie die JP.cars levert moet dagelijks toepasbaar en rendabel zijn.”

Transparant

“We zijn trots op het feit dat inmiddels meer dan de helft van de dealer top 20 in Nederland klant is bij JP.cars. En dat we onze eerste klanten in het buitenland hebben mogen verwelkomen. Onze strategie voor 2022 is ook transparant: enerzijds het uitrollen van de innovatieve ‘fleet monitoring software’ bij leasemaatschappijen en financiële instellingen in Nederland. Deze software hebben we in 2021 ontwikkeld samen met onze launching customers. Anderzijds het verder uitrollen van onze marktleidende voorraad monitoring en inkoop software bij Nederlandse, Belgische en Duitse autobedrijven”, licht Ronald Scholtus verantwoordelijk voor marketing & sales toe. Hij vervolgt: “We kunnen nationaal en internationaal hard groeien omdat we gebruik maken van de laatste technologieën en veel retailbedrijven zoals, MediaMarkt, HelloFresh en Zalando reeds veel ervaring hebben opgedaan met de digitale transformatie waar de automotive nu middenin zit. Dit is overigens ook een van de twee redenen dat we onze naam hebben veranderd naar JP.cars: het onderstreept de internationale ambitie. Al verwachten en hopen we dat Japie als naam nog lang zal voortbestaan bij onze Nederlandse klanten! Daarnaast is het een logische vervolgstap in onze professionalisering.”

Dit artikel is gepubliceerd in de Eindejaarsspecial 2021 van AM Magazine. Ook adverteren in AM? Neem dan contact op met Ruud Mosetti of Patrick van Tilburg