De website is nu uitgebreid met ‘Online Autoservices’: daarmee kunnen consumenten werk aan hun auto, motor of caravan aanbesteden. Deelnemende bedrijven kunnen via de website contact leggen met de consument en een prijs voor de werkzaamheden afgeven. Blij dat ik Rij koppelt met de Online Autoservices de moderne consument en de bedrijven die daar op willen inspelen. Consumenten kunnen de verrichte werkzaamheden achteraf recenseren.

De Stichting Blij dat ik Rij werd in september dit jaar opgericht met als doel weggebruikers, (automobilisten, motorrijders, fietsers enzovoorts) blijer te maken. Onder ‘Blij’ wordt verstaan: meer gemak, meer voordeel, meer veiligheid en meer duurzaamheid. Alle weggebruikers van Nederland kunnen via de website www.blijdatikrij.nl ideeën en/of suggesties sturen. Blij dat ik Rij zal deze zogenaamde ‘Blijmakers’ vertalen in creatieve oplossingen.

Uitsluitend erkende, auto-, schade- en bandenbedrijven (BOVAG, FOCWA en VACO) ontvangen de aanvragen die online zijn geplaatst, zegt initiatiefnemer Benno Nekeman. "Het gehele proces wordt per e-mail afgehandeld. Op deze manier kunnen bedrijven hun werkplaatsbezetting optimaliseren. Blij dat ik Rij Online Autoservices zorgt voor directe ‘leads’ waardoor bedrijven hun klantenbestand verder kunnen uitbreiden."