Een papieren catalogus, dat lijkt achterhaald, echter volgens Johan van der Hoeven, directeur Fource is er wel degelijk behoefte aan. "Gereedschap is emotie en dat breng je over door een groot boek op de mat te laten vallen waarin je kunt bladeren." Toolspecial geniet al ruim twintig jaar bekendheid in de automotive sector door haar magazine, die voorheen nog uit 128 pagina’s bestond. Deze versie was zeer populair en onmisbaar voor zowel de grossier als de monteur, meent de directeur Fource.
Sinds een aantal jaar brengt Toolspecial meer actiematige magazines uit maar merkte dat de 128-pagina versie werd gemist. "De klant heeft behoefte aan een plek waar alles te vinden is. Dit is gegoten in de vorm van een catalogus. Hiermee bieden wij de klant een verzamelplek voor bijna al ons gereedschap en werkplaatsinrichting. Wat mij betreft kan de sleutelende professional niet zonder", aldus Van der Hoeven. Naast actiemagazines bracht Toolspecial ook magazines uit met een afgestemd assortiment voor de industrie, truck en agrarische sector. Ook voor professionals uit deze sectoren is deze Toolspecial catalogus uitermate geschikt.

 


Nieuw tijdperk

De catalogus is de start van een nieuw tijdperk voor Toolspecial. Naast de papieren versie wordt er gewerkt aan een online catalogus waar men alles in kan opzoeken. Ook deze zal beschikbaar zijn voor meerdere sectoren. Daarnaast presenteert Toolspecial zich breder dan alleen de automotive door aanwezig te zijn op vakbeurzen als Transport Compleet en Equipvak. Tenslotte lanceert Toolspecial dit jaar een rijdende showroom in de vorm van een bus. Van der Hoeven is enthousiast over de nieuwe ingeslagen weg: "Toolspecial is de specialist in gereedschap. En heeft speciale acties. We zijn gek van gereedschap en dat wordt de komende jaren alleen maar duidelijker."