De cloud oplossing van CarForce maakt het voor werkplaatsen mogelijk om hun dienstverlening beter af te stemmen op de wensen van de klant. Voertuigdata zoals bandenspanning of de conditie van de accu kan nu namelijk via de cloud naar vrije werkplaatsen verzonden worden zonder dat de auto daadwerkelijk eerst naar de garage moet voor een check. Het geeft de werkplaats de mogelijkheid om in een vroege fase een op de klant afgestemd service- en reparatiepakket aan te bieden. Voor de eigenaar van de auto leidt dit tot een kortere periode dat hij de auto kwijt is en het vermindert de tijd die de klant tijdens de reparatie moet wachten.

"De investering in CarForce is voor ons een belangrijke stap in het digitalisatieproces van onze werkplaats- en diagnoseactiviteiten, alsmede een kans om nieuwe business modellen te betreden", aldus Dr. Werner Benade, managing director Aftermarket & Special Applications bij HELLA. "Met gedigitaliseerde diagnoseservice is het ons doel om zowel de eindgebruiker, de automobilist, en de werkplaats toegevoegde waarde te bieden met een betere en persoonlijkere service voor klanten van de werkplaats, kortere periodes dat een auto stilstaat en een hogere productiviteit."