‘Als je nu niet investeert, dan mis je de toekomst’

brand story

“Onze onderneming wil de automobielbranche voorzien van de juiste apparatuur en service op het gebied van werkplaatsequipment. We volgen daarbij nauwlettend de productleveranciers en autofabrikanten, maar ook de eindgebruikers, brancheorganisaties en opleidingsinstituten”, vertelt Philip van Houwelingen, directeur van Equipment Group Holland (EGH).

“Wat wij doen is ondernemers aan de arm meenemen om ze de nieuwe toekomst in te leiden. Je kunt maar één afslag nemen, dat is het juiste ondernemen. Steeds meer auto’s beschikken over geavanceerde rijhulpsystemen die bestuurders helpen veiliger te rijden. Nieuwe technieken volgen elkaar hierbij in steeds hoger tempo op. Denk aan rijstrookherkenning, adaptieve cruise control, verkeersbordherkenning, autonoom remmen, dodehoekwaarschuwing, enzovoort. Het aantal ADAS-systemen dat de afgelopen jaren is geïntroduceerd is enorm, vooral in het middenklassesegment. En het einde van deze elektronische evolutie is nog lang niet in zicht. De hedendaagse auto zit vol met hightech sensoren. Dus, zodra je een schade gaat herstellen word je hiermee geconfronteerd en ga je de auto niet meer repareren, maar ga je die als het ware herbouwen. Daarvoor is het juiste gereedschap nodig. Als je nu niet investeert in hightech gereedschap, dan mis je de toekomst. De ‘plaatslager’ redt het niet.”

Bodyshop 2025

Om in deze groeiende behoefte te voorzien heeft EGH het concept ‘Bodyshop 2025’ ontwikkeld. Projectleider is Sven Zipp, die de vakkundige gesprekspartner is voor de schadeherstelondernemer. “In zijn marktbenadering vormen drie zaken zijn uitgangspunt. Hoe is de bedrijfsvoering? Heb je merkerkenningen? Hoe borg je dat? Als die vragen beantwoord zijn komt de invulling. Voor de aanschaf van de nieuwste apparatuur biedt EGH aan de schadehersteller verschillende financierings-, huur- en leasevormen aan. Nog een stap verder is onze Mobiele Brigade, waarbij er een persoon wordt gedetacheerd bij een schadeherstelbedrijf inclusief equipment. Met deze dienstverlening worden we een totaalleverancier, waarbij ontzorgen ons motto is”, legt Van Houwelingen uit.

Professionaliseringsslag

“We houden onder andere contact met onze klanten via ons jaarlijkse servicemoment, waarbij we controleren of alles technisch, administratief en ARBO-technisch in orde is. Is alles gecodeerd, gearchiveerd en is alle equipment digitaal vastgelegd? Er is een enorme professionaliseringsslag gaande in onze branche, omdat autonoom rijdende auto’s werkelijkheid worden. Autonomie vordert gestaag, voornamelijk door de implementatie van geavanceerde rijhulpsystemen. De hedendaagse auto is uitgerust met meerdere camera’s, evenals radar, laser en ultrasone sensoren, die op waarneming gebaseerde functies mogelijk maken,
zoals automatische parkeerhulp, automatisch noodremmen, rijbaanassistent, slaperigheid alert, enzovoort. Om te functioneren vertrouwt ADAS op de input van sensoren waarmee de systemen kunnen ‘zien’ wat er rondom de auto gebeurt. De meest voorkomende zijn camera-, radar-, laser- en ultrasone sensoren.”  Geavanceerde technische ontwikkelingen, die speciaal daarvoor ontwikkeld equipment vereisen. EGH heeft er over nagedacht en biedt het aan.

Dit artikel is verschenen in de AM Oliebollenspecial 2020.

‘Als je nu niet investeert, dan mis je de toekomst’ - Automobielmanagement.nl

‘Als je nu niet investeert, dan mis je de toekomst’

brand story

“Onze onderneming wil de automobielbranche voorzien van de juiste apparatuur en service op het gebied van werkplaatsequipment. We volgen daarbij nauwlettend de productleveranciers en autofabrikanten, maar ook de eindgebruikers, brancheorganisaties en opleidingsinstituten”, vertelt Philip van Houwelingen, directeur van Equipment Group Holland (EGH).

“Wat wij doen is ondernemers aan de arm meenemen om ze de nieuwe toekomst in te leiden. Je kunt maar één afslag nemen, dat is het juiste ondernemen. Steeds meer auto’s beschikken over geavanceerde rijhulpsystemen die bestuurders helpen veiliger te rijden. Nieuwe technieken volgen elkaar hierbij in steeds hoger tempo op. Denk aan rijstrookherkenning, adaptieve cruise control, verkeersbordherkenning, autonoom remmen, dodehoekwaarschuwing, enzovoort. Het aantal ADAS-systemen dat de afgelopen jaren is geïntroduceerd is enorm, vooral in het middenklassesegment. En het einde van deze elektronische evolutie is nog lang niet in zicht. De hedendaagse auto zit vol met hightech sensoren. Dus, zodra je een schade gaat herstellen word je hiermee geconfronteerd en ga je de auto niet meer repareren, maar ga je die als het ware herbouwen. Daarvoor is het juiste gereedschap nodig. Als je nu niet investeert in hightech gereedschap, dan mis je de toekomst. De ‘plaatslager’ redt het niet.”

Bodyshop 2025

Om in deze groeiende behoefte te voorzien heeft EGH het concept ‘Bodyshop 2025’ ontwikkeld. Projectleider is Sven Zipp, die de vakkundige gesprekspartner is voor de schadeherstelondernemer. “In zijn marktbenadering vormen drie zaken zijn uitgangspunt. Hoe is de bedrijfsvoering? Heb je merkerkenningen? Hoe borg je dat? Als die vragen beantwoord zijn komt de invulling. Voor de aanschaf van de nieuwste apparatuur biedt EGH aan de schadehersteller verschillende financierings-, huur- en leasevormen aan. Nog een stap verder is onze Mobiele Brigade, waarbij er een persoon wordt gedetacheerd bij een schadeherstelbedrijf inclusief equipment. Met deze dienstverlening worden we een totaalleverancier, waarbij ontzorgen ons motto is”, legt Van Houwelingen uit.

Professionaliseringsslag

“We houden onder andere contact met onze klanten via ons jaarlijkse servicemoment, waarbij we controleren of alles technisch, administratief en ARBO-technisch in orde is. Is alles gecodeerd, gearchiveerd en is alle equipment digitaal vastgelegd? Er is een enorme professionaliseringsslag gaande in onze branche, omdat autonoom rijdende auto’s werkelijkheid worden. Autonomie vordert gestaag, voornamelijk door de implementatie van geavanceerde rijhulpsystemen. De hedendaagse auto is uitgerust met meerdere camera’s, evenals radar, laser en ultrasone sensoren, die op waarneming gebaseerde functies mogelijk maken,
zoals automatische parkeerhulp, automatisch noodremmen, rijbaanassistent, slaperigheid alert, enzovoort. Om te functioneren vertrouwt ADAS op de input van sensoren waarmee de systemen kunnen ‘zien’ wat er rondom de auto gebeurt. De meest voorkomende zijn camera-, radar-, laser- en ultrasone sensoren.”  Geavanceerde technische ontwikkelingen, die speciaal daarvoor ontwikkeld equipment vereisen. EGH heeft er over nagedacht en biedt het aan.

Dit artikel is verschenen in de AM Oliebollenspecial 2020.