Enorm internationaal bereik met gesynchroniseerde veilingen

Met een synchronisatie van de btw- en bpm-verschillen wil Autorola z’n internationale klanten volledige transparantie bieden. Met de ‘gesynchroniseerde autoveilingen’ wordt een internationaal koperspubliek van zo’n zeventig duizend merkdealers, universele autobedrijven en handelaren bereikt.

Enorm internationaal bereik met gesynchroniseerde veilingen

"Steeds meer leasemaatschappijen koppelen hun veilingsystemen aan Autorola’s veilingplatform om te kunnen profiteren van de internationale marktwerking", aldus Zijad Halilovic, business development manager bij de online remarketingspecialist. "Hun eigen, vaste kopers kunnen blijven bieden in het eigen veilingsysteem van de leasemaatschappij maar tegelijkertijd kunnen ze via de gesynchroniseerde veilingen een veel groter, internationaal koperspubliek bereiken. Deze veilingen bundelen alle biedingsactiviteiten en de leasemaatschappijen kunnen hiermee snel profiteren van internationale opbrengsten." Autorola maakt in andere landen al enkele jaren gebruik van internationaal gesynchroniseerde autoveilingen en doet dat sinds vorig jaar ook in Nederland. Doordat het aanbod aan ex-leaseauto’s internationaal transparant wordt gemaakt en de verschillen in btw en bpm worden gesynchroniseerd, kunnen internationale kopers eenvoudiger meebieden. Het gevolg: Autorola kan vanuit de negentien eigen vestigingen zo’n zeventig duizend potentiële kopers uit meer dan dertig landen bereiken, wat de verkoopprijzen en daarmee de opbrengst voor de verkoper ten goede komt. "Bovendien wordt Autorola voor kopers van gebruikte auto’s een extra interessante partij om bij in te kopen", vertelt Halilovic. "Het aanbod aan interessante ex-leaseauto’s wordt door de internationale opzet van onze veilingen een stuk groter. Bovendien kunnen internationale kopers nu op hetzelfde niveau meebieden doordat de btw- en bpm-verschillen in de prijs worden gesynchroniseerd."  

Remarketingactiviteiten efficiënter

Niet alleen kiezen steeds meer (internationale) leasemaatschappijen ervoor om hun veilingplatforms te koppelen aan dat van Autorola, ook maken meer fabrikanten (OEM) op Europees niveau gebruik van de diensten van Autorola om hun remarketingactiviteiten efficiënter te maken. Dit doen OEM’s onder meer door het marktinformatiesysteem Indicata van Autorola ter beschikking te stellen aan hun dealers om de winstgevendheid van de occasiondivisies te verbeteren.
Door de groei in activiteiten en een personeelsuitbreiding heeft Autorola recentelijk een groter pand in Nieuwegein betrokken. "We werken hard aan een verdere uitbreiding van onze services richting de B2B-markt en het versterken van onze rol als één van de leidende websites op het gebied van online autoveilingen en remarketing", aldus Halilovic. De nieuwe locatie zal wederom ook als inleverpunt voor de ANWB Autoverkoopservice gebruikt gaan worden, een service voor particulieren die Autorola in opdracht van de ANWB vervult. Halilovi: "Bij de keuze van ons nieuwe bedrijfspand hebben wij nadrukkelijk rekening gehouden met een goede ontvangstruimte waar wij de leden van de ANWB in een prettige en moderne ambiance kunnen ontvangen." Behalve de nieuwe innamelocatie in Nieuwegein heeft Autorola recentelijk het aantal inleverpunten voor de ANWB Autoverkoopservice verder uitgebreid naar bijna 25 locaties waardoor een landelijke dekking is ontstaan.

Enorm internationaal bereik met gesynchroniseerde veilingen - Automobielmanagement.nl

Enorm internationaal bereik met gesynchroniseerde veilingen

Met een synchronisatie van de btw- en bpm-verschillen wil Autorola z’n internationale klanten volledige transparantie bieden. Met de ‘gesynchroniseerde autoveilingen’ wordt een internationaal koperspubliek van zo’n zeventig duizend merkdealers, universele autobedrijven en handelaren bereikt.

Enorm internationaal bereik met gesynchroniseerde veilingen

"Steeds meer leasemaatschappijen koppelen hun veilingsystemen aan Autorola’s veilingplatform om te kunnen profiteren van de internationale marktwerking", aldus Zijad Halilovic, business development manager bij de online remarketingspecialist. "Hun eigen, vaste kopers kunnen blijven bieden in het eigen veilingsysteem van de leasemaatschappij maar tegelijkertijd kunnen ze via de gesynchroniseerde veilingen een veel groter, internationaal koperspubliek bereiken. Deze veilingen bundelen alle biedingsactiviteiten en de leasemaatschappijen kunnen hiermee snel profiteren van internationale opbrengsten." Autorola maakt in andere landen al enkele jaren gebruik van internationaal gesynchroniseerde autoveilingen en doet dat sinds vorig jaar ook in Nederland. Doordat het aanbod aan ex-leaseauto’s internationaal transparant wordt gemaakt en de verschillen in btw en bpm worden gesynchroniseerd, kunnen internationale kopers eenvoudiger meebieden. Het gevolg: Autorola kan vanuit de negentien eigen vestigingen zo’n zeventig duizend potentiële kopers uit meer dan dertig landen bereiken, wat de verkoopprijzen en daarmee de opbrengst voor de verkoper ten goede komt. "Bovendien wordt Autorola voor kopers van gebruikte auto’s een extra interessante partij om bij in te kopen", vertelt Halilovic. "Het aanbod aan interessante ex-leaseauto’s wordt door de internationale opzet van onze veilingen een stuk groter. Bovendien kunnen internationale kopers nu op hetzelfde niveau meebieden doordat de btw- en bpm-verschillen in de prijs worden gesynchroniseerd."  

Remarketingactiviteiten efficiënter

Niet alleen kiezen steeds meer (internationale) leasemaatschappijen ervoor om hun veilingplatforms te koppelen aan dat van Autorola, ook maken meer fabrikanten (OEM) op Europees niveau gebruik van de diensten van Autorola om hun remarketingactiviteiten efficiënter te maken. Dit doen OEM’s onder meer door het marktinformatiesysteem Indicata van Autorola ter beschikking te stellen aan hun dealers om de winstgevendheid van de occasiondivisies te verbeteren.
Door de groei in activiteiten en een personeelsuitbreiding heeft Autorola recentelijk een groter pand in Nieuwegein betrokken. "We werken hard aan een verdere uitbreiding van onze services richting de B2B-markt en het versterken van onze rol als één van de leidende websites op het gebied van online autoveilingen en remarketing", aldus Halilovic. De nieuwe locatie zal wederom ook als inleverpunt voor de ANWB Autoverkoopservice gebruikt gaan worden, een service voor particulieren die Autorola in opdracht van de ANWB vervult. Halilovi: "Bij de keuze van ons nieuwe bedrijfspand hebben wij nadrukkelijk rekening gehouden met een goede ontvangstruimte waar wij de leden van de ANWB in een prettige en moderne ambiance kunnen ontvangen." Behalve de nieuwe innamelocatie in Nieuwegein heeft Autorola recentelijk het aantal inleverpunten voor de ANWB Autoverkoopservice verder uitgebreid naar bijna 25 locaties waardoor een landelijke dekking is ontstaan.