Nóg een Volvo V60 met 7% bijtelling

In de nabije toekomst zullen we steeds meer bijtellingsvriendelijke Volvo’s aan de oplader zien. Na de populaire V60 D6 en de fonkelnieuwe XC90 T8 komt Volvo met de derde plug-in hybride: de V60 D5 Twin Engine.

De Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid is de bestverkochte stekkerhybride in de Europese premiumklasse. Vooral in Nederland is de belangstelling groot vanwege de lage bijtelling van zeven procent die zakelijke rijders voor deze luxe auto betalen. Dat smaakt naar meer, moet Volvo gedacht hebben. Met de nieuwe V60 D5 Twin Engine lanceert het merk vrijwel dezelfde auto, maar dan met ietwat minder vermogen en naar verwachting ook een lagere prijs. In de Power-modus levert de dieselhybride motor 168 kW (230 pk) en 600 Nm, genoeg voor een zeer krachtige acceleratie. Belangrijke eigenschap is dat deze V60 ongeveer vijftig kilometer elektrisch kan rijden. De CO2-uitstoot in de officiële test bedraagt slechts 48 gram per kilometer en dus geldt ook voor de D5 Twin Engine een fiscale bijtelling van slechts zeven procent. De eerste vijfhonderd exemplaren van de nieuwe Volvo V60 D5 Twin Engine komen in de exclusieve Special Edition-uitvoering.De reguliere uitvoering van de D5 Twin Engine is naar verwachting in de loop van 2015 leverbaar.

Reacties

Voor echt met de maatschappij betrokken mensen is 230 PK nog steeds onbegrijpelijk veel. Het zou heel goed zijn als de 7% bijtelling alleen zou gaan gelden als ook nog eens minder dan 180 PK vermogen aan boord is; Echt; al dat bovenmatig vermogen wordt af en toe echt wel gebruikt en vergt meer van het milieu dan alleen via ECE normen meetbaar was/is.

Geplaatst door: Roel Hindriks op
Nóg een Volvo V60 met 7% bijtelling - Automobielmanagement.nl

Nóg een Volvo V60 met 7% bijtelling

In de nabije toekomst zullen we steeds meer bijtellingsvriendelijke Volvo’s aan de oplader zien. Na de populaire V60 D6 en de fonkelnieuwe XC90 T8 komt Volvo met de derde plug-in hybride: de V60 D5 Twin Engine.

De Volvo V60 D6 Plug-in Hybrid is de bestverkochte stekkerhybride in de Europese premiumklasse. Vooral in Nederland is de belangstelling groot vanwege de lage bijtelling van zeven procent die zakelijke rijders voor deze luxe auto betalen. Dat smaakt naar meer, moet Volvo gedacht hebben. Met de nieuwe V60 D5 Twin Engine lanceert het merk vrijwel dezelfde auto, maar dan met ietwat minder vermogen en naar verwachting ook een lagere prijs. In de Power-modus levert de dieselhybride motor 168 kW (230 pk) en 600 Nm, genoeg voor een zeer krachtige acceleratie. Belangrijke eigenschap is dat deze V60 ongeveer vijftig kilometer elektrisch kan rijden. De CO2-uitstoot in de officiële test bedraagt slechts 48 gram per kilometer en dus geldt ook voor de D5 Twin Engine een fiscale bijtelling van slechts zeven procent. De eerste vijfhonderd exemplaren van de nieuwe Volvo V60 D5 Twin Engine komen in de exclusieve Special Edition-uitvoering.De reguliere uitvoering van de D5 Twin Engine is naar verwachting in de loop van 2015 leverbaar.

Reacties

Voor echt met de maatschappij betrokken mensen is 230 PK nog steeds onbegrijpelijk veel. Het zou heel goed zijn als de 7% bijtelling alleen zou gaan gelden als ook nog eens minder dan 180 PK vermogen aan boord is; Echt; al dat bovenmatig vermogen wordt af en toe echt wel gebruikt en vergt meer van het milieu dan alleen via ECE normen meetbaar was/is.

Geplaatst door: Roel Hindriks op