Smart zegt meer te zijn dan een auto: Smart is een uitdrukkingsvorm van stadse levensvreugde. Dit brengt de nieuwe merkcampagne tot uitdrukking die onder het motto  ‘FOR’ van start gaat. De campagne luidt een nieuw tijdperk in voor de Daimler-dochter want ze is tegelijkertijd de voorbode van de nieuwe auto’s van het merk. De nieuwe Fortwo en Forfour krijgen op 16 juli hun wereldpremière in Berlijn.

FOR staat voor een constructieve, positieve en optimistische levensstijl die de wereld kan veranderen. Maar FOR is ook een appèl om niet tot de groep te willen behoren die altijd overal tegen is maar juist een positieve bijdrage wil leveren: voor meer levenskwaliteit in de stad, meer ruimte, meer mobiliteit, meer vreugde. De campagne start begin juli en bestaat naast een Europese traditionele campagne uit online- en social media-activiteiten en een roadshow.

De nieuwe merkpositionering is ook zichtbaar in het nieuwe corporate design. Het vernieuwde logo is ‘zelfbewuster en moderner’, aldus Smart.
Print- en out-of-home uitingen leggen in korte statements uit, welke FOR-uitingen de kern van het merk weergeven FOR being a pioneer, FOR challenging the status quo, FOR making room for the good stuff, FOR being optimistic, FOR loving the city. De print-uitingen zullen tijdens grote marketingactiviteiten ook in de showrooms te zien zijn.
Alle klassieke campagne-onderdelen nodigen de doelgroep uit tot deelname aan en identificatie met ‘FOR’. www.smart.com/FOR en de hashtag ‘#WhatAreYouFOR’ vormen binnen de totale communicatie hierbij een centraal element. Met een stream wordt content verzameld dat via #WhatAreYouFOR op het social web ontstaat of door gebruikers rechtstreeks als eigen FOR-statement wordt ingevuld op www.smart.nl/FOR.

De films moeten de deur openen naar een nieuwe levensstijl. Volgens Smart leveren ze verrassende en emotionele content en tonen ze op onderhoudende wijze aan dat FOR meer is dan een reclamebelofte. Het is een levensstijl die de steden duurzaam kan veranderen: FOR a safer city, FOR more smiles, FOR a colourful city, FOR a new urban joy.

Roadshow

Een belangrijk onderdeel van de merkcampagne is een roadshow door Europa. Smart nodigt de bewoners van vijftien Europese steden, waaronder Amsterdam, uit om samen de levensvreugde in hun stad te vieren. Van 25 t/m 28 september strijkt de FOR roadshow neer in de Nederlandse hoofdstad met de nieuwe Smart Fortwo en de nieuwe Forfour. Bezoekers kunnen de nieuwe modellen ter plekke bekijken en een afspraak maken voor een proefrit. Ook is interactieve product- en merkinformatie beschikbaar.