Interbrand: Mercedes-Benz waardevolste Duitse automerk

Mercedes-Benz is voor de zoveelste keer uit de bus gekomen als meest waardevolle Duitse automerk. Maar het Daimler-merk wordt wel steeds meer op de hielen gezeten door BMW.

Mercedes-Benz is volgens een onderzoek van marktbureau Interbrand 25.44 miljard euro waard. De concurrenten uit München staan nu op 25.19 miljard, dat is wel bijna tien procent meer dan vorig jaar vanwege een flink hogere omzet en de introductie van de milieuvriendelijke i-modellen. Volkswagen staat ook nog in de Top Tien van Duitse merken maar komt daarin niet verder dan 10.16 miljard. Dat is wel 14 procent meer dan een jaar eerder dankzij de vele investeringen die het concern doet in de verdere merkbekendheid. VW blijft daarmee ook zusterbedrijf Audi ruim voor want dat heeft volgens de berekeningen van Interbrand een waarde van 7.23 miljard.

Interbrand: Mercedes-Benz waardevolste Duitse automerk - Automobielmanagement.nl

Interbrand: Mercedes-Benz waardevolste Duitse automerk

Mercedes-Benz is voor de zoveelste keer uit de bus gekomen als meest waardevolle Duitse automerk. Maar het Daimler-merk wordt wel steeds meer op de hielen gezeten door BMW.

Mercedes-Benz is volgens een onderzoek van marktbureau Interbrand 25.44 miljard euro waard. De concurrenten uit München staan nu op 25.19 miljard, dat is wel bijna tien procent meer dan vorig jaar vanwege een flink hogere omzet en de introductie van de milieuvriendelijke i-modellen. Volkswagen staat ook nog in de Top Tien van Duitse merken maar komt daarin niet verder dan 10.16 miljard. Dat is wel 14 procent meer dan een jaar eerder dankzij de vele investeringen die het concern doet in de verdere merkbekendheid. VW blijft daarmee ook zusterbedrijf Audi ruim voor want dat heeft volgens de berekeningen van Interbrand een waarde van 7.23 miljard.