"Zij blijven gezamenlijk aan de bal", meldt het Duitse persbericht over de samenwerking tussen de autofabrikant en de voetbalclub, die beide Hannover als thuishaven hebben. De hoogste chefs van de plaatsgenoten, respectievelijk Eckhard Scholz en Martin Kind, tekenden hun nieuwe sponsorcontracten in het bijzijn van de nieuwe, tweekleurige Generation SIX-uitvoering van de nieuwe Volkswagen Multivan.
Scholz ziet overeenkomsten tussen autoproductie en voetbal: "Net als Hannover 96 staan wij voor een sterke teamgeest en het leveren van hoge prestaties. Er zijn veel 96-fans onder onze medewerkers. Wij zijn daardoor extra trots dat we de voetbalclub in de praktijk van alledag kunnen blijven ondersteunen door onze voertuigen ter beschikking te stellen." Onlangs werkten voetbalclub en autoproducent op een heel andere manier samen: zijn lieten fans een nachtje slapen op het gras van de HDI Arena van de club, en wel in diverse typen campers van Volkswagen. Ook de trainers en spelers waren daarbij aanwezig. In gezamenlijkheid werd de VW-fabriek bezocht. De medewerkers trappen zelf trouwens ook graag een balletje; bij een recent fabriekstoernooi namen liefst veertig teams het tegen elkaar op, met bijna vijfhonderd voetballende fabrieksmedewerkers als resultaat. En dat allemaal op de vrije zaterdag.