Dit meldt de website van het Duitse Handelsblatt. Als gevolg van de vereenvoudiging zullen de modellen worden ingedeeld naar grootte en carrosserievorm. De getallen 40, 60 en 90 worden gecombineerd met de letter S voor sedan, V voor estate of XC voor suv. De vereenvoudiging wordt tegelijk met de toepassing van het nieuwe schaalbare platform ingevoerd. Door dit platform zal  in de toekomst veertig procent van alle Volvo-onderdelen identiek zijn.
Het eerste model op het nieuwe platform is de XC90, die tot dusver al dertig duizend keer is besteld. Dit jaar wil Volvo er vijftig duizend verkopen en volgend jaar negentig duizend. De aankondiging van het merk dat er een fabriek wordt gebouwd in de VS, past bij het nieuwe zelfbewustzijn van Volvo. Daar wil men vanaf 2018 tot honderd duizend auto’s er jaar bouwen. In de periode tot 2020 wil Volvo de afzet van 466 duizend stuks in 2014 verhogen naar achthonderd duizend stuks.  Bovendien komen er drie fabrieken in China. (bron: Handelsblatt / Automobilwoche)