Jongeren zeer ontevreden over verzekeraars

In Nederland is de meerderheid van de klanten van verzekeraars ontevreden over hun verzekering. Dit blijkt uit de gegevens van het World Insurance Report. Bij jongeren blijkt die ontevredenheid zelfs nog groter te zijn.

Volgens Verzekeringen.com blijkt uit het onderzoek dat de tevredenheid over de dienstverlening in 2014 daalde met 12,5 procent. Slechts 32 procent van de vijftienduizend respondenten gaf aan positief te zijn. Vooral de zogenoemde generatie Y (18-34 jaar) is ontevreden over de eigen verzekeraar:
Wereldwijd is er sprake geweest van een daling van de groep verzekerden met een positieve klantervaring van 32,6 procent in 2013 tot 28,9 procent in het afgelopen jaar. In Nederland bedroeg de daling 12,5 procent, de grootste in Europa.

Als belangrijke reden hiervoor ziet Verzekeringen.com het zeer beperkte contact met de klant. Bovendien geven respondenten aan dat er sprake is van het gebruik van onsamenhangende mediakanalen. Ongeveer de helft van de Y-klanten vindt het bijvoorbeeld belangrijk dat er van kanalen als social media gebruik wordt gemaakt. Bron: Schadeportaal.nl

Jongeren zeer ontevreden over verzekeraars - Automobielmanagement.nl

Jongeren zeer ontevreden over verzekeraars

In Nederland is de meerderheid van de klanten van verzekeraars ontevreden over hun verzekering. Dit blijkt uit de gegevens van het World Insurance Report. Bij jongeren blijkt die ontevredenheid zelfs nog groter te zijn.

Volgens Verzekeringen.com blijkt uit het onderzoek dat de tevredenheid over de dienstverlening in 2014 daalde met 12,5 procent. Slechts 32 procent van de vijftienduizend respondenten gaf aan positief te zijn. Vooral de zogenoemde generatie Y (18-34 jaar) is ontevreden over de eigen verzekeraar:
Wereldwijd is er sprake geweest van een daling van de groep verzekerden met een positieve klantervaring van 32,6 procent in 2013 tot 28,9 procent in het afgelopen jaar. In Nederland bedroeg de daling 12,5 procent, de grootste in Europa.

Als belangrijke reden hiervoor ziet Verzekeringen.com het zeer beperkte contact met de klant. Bovendien geven respondenten aan dat er sprake is van het gebruik van onsamenhangende mediakanalen. Ongeveer de helft van de Y-klanten vindt het bijvoorbeeld belangrijk dat er van kanalen als social media gebruik wordt gemaakt. Bron: Schadeportaal.nl