20-jarig jubileum Vereniging SchadeVoertuighandel (VSV)

VSV werd twee decennia geleden opgericht door bedrijven die rechtstreeks van autoverzekeraars schadevoertuigen kopen. Sindsdien functioneert VSV als belangenbehartiger van de in deze sector verenigde bedrijven.

Meteen vanaf de start in 1995 was er nogal verschil van inzicht tussen VSV en de verzekeraars over de te varen koers op het vlak van het moderniseren van het biedingssysteem. Bovendien lag er een taak om effectiever de criminaliteit in de autobranche te bestrijden. Uiteindelijk, na een lange en onrustige voorbereidingstijd, vonden beide partijen elkaar en werd op initiatief van de VSV en het Verbond van Verzekeraars in 1998 de Nederlandse Restwaardebeurs, kortweg NRM, opgericht.  Door de stroom schadevoertuigen gecontroleerd via erkende bedrijven te laten lopen, werd voorkomen dat de identiteit van die beschadigde voertuigen kon worden misbruikt om gestolen voertuigen via omkatten van een ‘nieuwe identiteit’ te voorzien. Sinds de start van de NRM behoort dit omkatten dan ook grotendeels tot het verleden, zo meldt VSV.

In 2005 ging de NRM samen met Vermiste Autoregister (VAR) en Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) onder één vlag verder onder de naam Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit  (VbV). De Vereniging Schadevoertuighandel heeft voorts een zetel in het College van Deskundigen Schadevoertuigen. Alle VSV-leden hebben ook een VbV-erkenning.

Door de jaren heen leverde de VSV, met tal van branchepartners, een bijdrage aan meerdere privaat-publieke samenwerkingen, waaronder Keuren na Schade. Onder deze noemer worden de voertuigen met zwaardere schade voorzien van een zogenaamde WOK-melding (Wacht Op Keuren). Hierbij wordt het kenteken elektronisch ongeldig gemaakt en moet een dergelijk voertuig eerst door de RDW worden gekeurd voordat het terug de weg op mag.

 

 

 

20-jarig jubileum Vereniging SchadeVoertuighandel (VSV) - Automobielmanagement.nl

20-jarig jubileum Vereniging SchadeVoertuighandel (VSV)

VSV werd twee decennia geleden opgericht door bedrijven die rechtstreeks van autoverzekeraars schadevoertuigen kopen. Sindsdien functioneert VSV als belangenbehartiger van de in deze sector verenigde bedrijven.

Meteen vanaf de start in 1995 was er nogal verschil van inzicht tussen VSV en de verzekeraars over de te varen koers op het vlak van het moderniseren van het biedingssysteem. Bovendien lag er een taak om effectiever de criminaliteit in de autobranche te bestrijden. Uiteindelijk, na een lange en onrustige voorbereidingstijd, vonden beide partijen elkaar en werd op initiatief van de VSV en het Verbond van Verzekeraars in 1998 de Nederlandse Restwaardebeurs, kortweg NRM, opgericht.  Door de stroom schadevoertuigen gecontroleerd via erkende bedrijven te laten lopen, werd voorkomen dat de identiteit van die beschadigde voertuigen kon worden misbruikt om gestolen voertuigen via omkatten van een ‘nieuwe identiteit’ te voorzien. Sinds de start van de NRM behoort dit omkatten dan ook grotendeels tot het verleden, zo meldt VSV.

In 2005 ging de NRM samen met Vermiste Autoregister (VAR) en Stichting Certificering Motorrijtuigbeveiliging (SCM) onder één vlag verder onder de naam Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit  (VbV). De Vereniging Schadevoertuighandel heeft voorts een zetel in het College van Deskundigen Schadevoertuigen. Alle VSV-leden hebben ook een VbV-erkenning.

Door de jaren heen leverde de VSV, met tal van branchepartners, een bijdrage aan meerdere privaat-publieke samenwerkingen, waaronder Keuren na Schade. Onder deze noemer worden de voertuigen met zwaardere schade voorzien van een zogenaamde WOK-melding (Wacht Op Keuren). Hierbij wordt het kenteken elektronisch ongeldig gemaakt en moet een dergelijk voertuig eerst door de RDW worden gekeurd voordat het terug de weg op mag.