"750.000 Vivaro’s in dit sterk bevochten marktsegment, dat is een ongelofelijke prestatie," denkt Steffen Raschig, baas van de bestelautodivisie bij de GM-dochter. "Met deze positieve ontwikkeling liggen we volop op koers om het aantal verkochte bestelauto’s tussen 2013 en 2022 met 80 procent op te voeren. In 2013 verkochten we er 83.000, in 2022 moeten dat er 150.000 zijn." Het afgelopen jaar was ook al een mijlpaal want toen werden er 38 procent meer Vivaro’s verkocht dan een jaar eerder. Volgens Opel is dat succes vooral te danken aan de veelzijdigheid waardoor de bestelauto in veel varianten te configureren is.

 Over de hele linie gezien verkocht Opel vorig jaar in Europa meer dan 100.000 bestelauto’s. Dat is 24 procent meer op jaarbasis terwijl de markt als geheel met niet meer dan 9 procent toenam. Van de Combo werden er 12 procent meer verkocht, van de Movano 27 procent meer. Daarmee bereikte de fabrikant in dit segment ook het hoogste marktaandeel in Europa sinds 2008.