Ton Roks begint eigen automagazine

In december van dit jaar komt Ton Roks met een eigen magazine op de markt, een licentie-uitgave van het Britse blad Octane. ‘Brandstof voor autoliefhebbers’, zo luidt de subtitel van het nieuwe magazine, dat zich in hoofdzaak met klassieke auto’s bezighoudt maar ook aandacht besteedt aan nieuwe auto’s.

Het maandblad Octane Magazine is een tijdschrift van Dennis Publishing dat ook EVO en Auto Express uitgeeft. Octane is al een decennium lang op de Britse markt en de succesformule is zich dit jaar over Europa gaan verspreiden. In Frankrijk, Duitsland en Italië zijn inmiddels ‘eigen’ edities van het tijdschrift verschenen.

Octane is een premium automagazine, dat zich op de bovenkant van de markt richt. "Doelgroep is de gevorderde autoliefhebber", aldus Roks, die meer dan 25 jaar voor Autovisie werkte en sinds midden 2011 als freelancer actief is. "Al sinds mijn vertrek bij Autovisie ben ik met Dennis Publishing in gesprek over een Nederlandse licentie van Octane. Hoewel ik veel werk als freelancer heb, mis ik het creatieve proces van het maken van een eigen blad, het creëren en koesteren van een formule en al die dingen die bij het maken van een mooi tijdschrift horen. Ik denk dat er in ons land een uitstekende positie mogelijk is voor Octane. We hebben in het topsegment wel bladen over nieuwe auto’s, maar niet over klassiekers. Nederland telt relatief veel historische auto’s – meer dan 250.000 zelfs. Daar horen natuurlijk veel echte liefhebbers bij, die niet alleen plezier hebben in het restaureren en rijden, maar ook graag kennis over oude en nieuwe auto’s vergaren. Er is behoefte aan een blad als Octane, niet alleen op de lezersmarkt. De eerste reacties van potentiële adverteerders zijn erg positief".

De Nederlandse Octane zal hetzelfde uitgevoerd zijn als de Engelse, en evenveel redactionele pagina’s tellen. De bladformule zal echter op de eigen markt zijn toegespitst. "Ik ben volkomen vrij om het magazine inhoudelijk naar eigen goeddunken aan te passen aan de Nederlandse lezer. We gaan natuurlijk de beste verhalen uit de Engels editie gebruiken, maar het lokale gehalte wordt hoog: eigen columnisten, eigen reportages, eigen interviews. Het wordt een echt Nederlands blad. We gaan niet alleen historische auto’s doen, er is ook ruimte voor nieuwe die de potentie hebben later een gezochte klassieker te worden", zegt Roks.

Octane verschijnt eenmaal in 2012 en zesmaal in 2013, om in 2014 op dezelfde maandelijkse frequentie over te gaan als de Engelse editie. De ontwikkeling van de Nederlandse Octane zal te volgen zijn via een speciale pagina op Facebook en op korte termijn ook op http://www.octanemagazine.nl/.

 

 

Reacties

Eindelijk! Graag ook gelijk Erik Crama bellen!

Geplaatst door: M.K. op

Ton heel veel suc6!
En mocht je nog wat hulp gebruiken bel me gerust 😉
Groet paul van den Brul

Geplaatst door: Paul van den Brul op

Heel goed initiatief! De Engelse versie was altijd al mijn “Lijfblad” met absoluut een goede mix van race-historie, klassiekermarkt,automobiel-iconen etc.
Nu Jay Lenno nog !

Geplaatst door: Rob Koch op

Het leven is vol kansen;voor het waarmaken van je dromen,
én voor het vervullen van de diepste verlangens van de ziel.
Klinkt goed. Lekker positief. Lekker actiegericht. Lekker doortastend. Lekker daadkrachtig.
Succes, wij zullen het zeker volgen.

Geplaatst door: Georg V. op

Oestrogene input nodig? Aarzel niet maar zoek contact via mijn linked in profiel.

Geplaatst door: Monique Bakx op

Ton, van harte gefeliciteerd met je nieuwe stap.
Succes !!

Geplaatst door: Gerard Horning. op

Ha Ton !
Van harte proficiat : een hele vooruitgang voor schrijvend Autoland !
Èn als je enige hulp nodig hebt: òf die mooie Guilia kwijt wil, bellen !
Autogroet JP Cars/Jeroen

Geplaatst door: Jeroen op

Fantastisch! Hoorde van Wim te Riet dat dit blad zou komen. http://www.facebook.com/jepespecials moedigt dit initiatief aan!

Geplaatst door: Eric Fintelman op

Hopelijk er dan ook wat Engelse humor in want dat lijkt een onbekende wereld voor de heer Roks.We mis you Nico…
Anders Thomas Bangma inhuren.
Die praat trouwens ook heel gemakkelijk met mede enthousiasten.
Roks loopt wat dat betreft teveel naast zijn van Bommels, die door de lezers betaalt zijn.
Een Auto Visie sinds # 1.

Geplaatst door: Louk Warren op
Ton Roks begint eigen automagazine - Automobielmanagement.nl

Ton Roks begint eigen automagazine

In december van dit jaar komt Ton Roks met een eigen magazine op de markt, een licentie-uitgave van het Britse blad Octane. ‘Brandstof voor autoliefhebbers’, zo luidt de subtitel van het nieuwe magazine, dat zich in hoofdzaak met klassieke auto’s bezighoudt maar ook aandacht besteedt aan nieuwe auto’s.

Het maandblad Octane Magazine is een tijdschrift van Dennis Publishing dat ook EVO en Auto Express uitgeeft. Octane is al een decennium lang op de Britse markt en de succesformule is zich dit jaar over Europa gaan verspreiden. In Frankrijk, Duitsland en Italië zijn inmiddels ‘eigen’ edities van het tijdschrift verschenen.

Octane is een premium automagazine, dat zich op de bovenkant van de markt richt. "Doelgroep is de gevorderde autoliefhebber", aldus Roks, die meer dan 25 jaar voor Autovisie werkte en sinds midden 2011 als freelancer actief is. "Al sinds mijn vertrek bij Autovisie ben ik met Dennis Publishing in gesprek over een Nederlandse licentie van Octane. Hoewel ik veel werk als freelancer heb, mis ik het creatieve proces van het maken van een eigen blad, het creëren en koesteren van een formule en al die dingen die bij het maken van een mooi tijdschrift horen. Ik denk dat er in ons land een uitstekende positie mogelijk is voor Octane. We hebben in het topsegment wel bladen over nieuwe auto’s, maar niet over klassiekers. Nederland telt relatief veel historische auto’s – meer dan 250.000 zelfs. Daar horen natuurlijk veel echte liefhebbers bij, die niet alleen plezier hebben in het restaureren en rijden, maar ook graag kennis over oude en nieuwe auto’s vergaren. Er is behoefte aan een blad als Octane, niet alleen op de lezersmarkt. De eerste reacties van potentiële adverteerders zijn erg positief".

De Nederlandse Octane zal hetzelfde uitgevoerd zijn als de Engelse, en evenveel redactionele pagina’s tellen. De bladformule zal echter op de eigen markt zijn toegespitst. "Ik ben volkomen vrij om het magazine inhoudelijk naar eigen goeddunken aan te passen aan de Nederlandse lezer. We gaan natuurlijk de beste verhalen uit de Engels editie gebruiken, maar het lokale gehalte wordt hoog: eigen columnisten, eigen reportages, eigen interviews. Het wordt een echt Nederlands blad. We gaan niet alleen historische auto’s doen, er is ook ruimte voor nieuwe die de potentie hebben later een gezochte klassieker te worden", zegt Roks.

Octane verschijnt eenmaal in 2012 en zesmaal in 2013, om in 2014 op dezelfde maandelijkse frequentie over te gaan als de Engelse editie. De ontwikkeling van de Nederlandse Octane zal te volgen zijn via een speciale pagina op Facebook en op korte termijn ook op http://www.octanemagazine.nl/.

 

 

Reacties

Eindelijk! Graag ook gelijk Erik Crama bellen!

Geplaatst door: M.K. op

Ton heel veel suc6!
En mocht je nog wat hulp gebruiken bel me gerust 😉
Groet paul van den Brul

Geplaatst door: Paul van den Brul op

Heel goed initiatief! De Engelse versie was altijd al mijn “Lijfblad” met absoluut een goede mix van race-historie, klassiekermarkt,automobiel-iconen etc.
Nu Jay Lenno nog !

Geplaatst door: Rob Koch op

Het leven is vol kansen;voor het waarmaken van je dromen,
én voor het vervullen van de diepste verlangens van de ziel.
Klinkt goed. Lekker positief. Lekker actiegericht. Lekker doortastend. Lekker daadkrachtig.
Succes, wij zullen het zeker volgen.

Geplaatst door: Georg V. op

Oestrogene input nodig? Aarzel niet maar zoek contact via mijn linked in profiel.

Geplaatst door: Monique Bakx op

Ton, van harte gefeliciteerd met je nieuwe stap.
Succes !!

Geplaatst door: Gerard Horning. op

Ha Ton !
Van harte proficiat : een hele vooruitgang voor schrijvend Autoland !
Èn als je enige hulp nodig hebt: òf die mooie Guilia kwijt wil, bellen !
Autogroet JP Cars/Jeroen

Geplaatst door: Jeroen op

Fantastisch! Hoorde van Wim te Riet dat dit blad zou komen. http://www.facebook.com/jepespecials moedigt dit initiatief aan!

Geplaatst door: Eric Fintelman op

Hopelijk er dan ook wat Engelse humor in want dat lijkt een onbekende wereld voor de heer Roks.We mis you Nico…
Anders Thomas Bangma inhuren.
Die praat trouwens ook heel gemakkelijk met mede enthousiasten.
Roks loopt wat dat betreft teveel naast zijn van Bommels, die door de lezers betaalt zijn.
Een Auto Visie sinds # 1.

Geplaatst door: Louk Warren op