Toyota meest transparante, groene en eerlijke automerk

Toyota is het meest transparante, groene en eerlijk automerk van Nederland.

Peugeot, Citroën en Fiat volgen kort daarop. Opel, Mitsubishi en Suzuki scoren veruit het laagst. Dat blijkt uit onderzoek van Rank a Brand, een stichting die zich inzet voor een economisch, ecologisch en sociaal duurzame en eerlijke wereld. Zie http://www.rankabrand.nl/home/news. Rank a Brand keek niet alleen naar de groene, zuinige en hybride modellen, maar juist naar de gehele bedrijfsvoering van de merken. Want één auto maakt een merk nog niet groen. "We kunnen met recht stellen dat de autosector veruit de meest gecompliceerde en uitgebreide sector is waar we ons ooit aan gewaagd hebben", zegt Rank a Brand. "Nog nooit eerder hebben wij meegemaakt dat álle merken in een sector online communiceren over hun beleid voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (wat overigens totaal niet wil zeggen dat alle merken goed scoren)."

Het ontwikkelen van de vragenlijst was ook een zware bevalling. Een grote stapel informatie over regelgeving in de auto-industrie, onderzoeksrapporten, de beste prestaties van automerken in de praktijk en informatie uit gesprekken met auto-experts moest samengevat worden tot een korte, betrouwbare, scherpe vragenlijst. In de komende weken wordt de top 20 uitgebreid met andere grote automerken.
Rank a Brand is een stichting zonder winstoogmerk en wordt ondersteund door het Ministerie van VROM, NCDO en Hivos. Rank a Brand wil merken aansporen om hun maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) te verbeteren; op het gebied van klimaat, milieu en arbeidsomstandigheden/mensenrechten.
Zie ook de film op http://www.rankabrand.nl/home/news

Toyota meest transparante, groene en eerlijke automerk - Automobielmanagement.nl

Toyota meest transparante, groene en eerlijke automerk

Toyota is het meest transparante, groene en eerlijk automerk van Nederland.

Peugeot, Citroën en Fiat volgen kort daarop. Opel, Mitsubishi en Suzuki scoren veruit het laagst. Dat blijkt uit onderzoek van Rank a Brand, een stichting die zich inzet voor een economisch, ecologisch en sociaal duurzame en eerlijke wereld. Zie http://www.rankabrand.nl/home/news. Rank a Brand keek niet alleen naar de groene, zuinige en hybride modellen, maar juist naar de gehele bedrijfsvoering van de merken. Want één auto maakt een merk nog niet groen. "We kunnen met recht stellen dat de autosector veruit de meest gecompliceerde en uitgebreide sector is waar we ons ooit aan gewaagd hebben", zegt Rank a Brand. "Nog nooit eerder hebben wij meegemaakt dat álle merken in een sector online communiceren over hun beleid voor maatschappelijk verantwoord ondernemen (wat overigens totaal niet wil zeggen dat alle merken goed scoren)."

Het ontwikkelen van de vragenlijst was ook een zware bevalling. Een grote stapel informatie over regelgeving in de auto-industrie, onderzoeksrapporten, de beste prestaties van automerken in de praktijk en informatie uit gesprekken met auto-experts moest samengevat worden tot een korte, betrouwbare, scherpe vragenlijst. In de komende weken wordt de top 20 uitgebreid met andere grote automerken.
Rank a Brand is een stichting zonder winstoogmerk en wordt ondersteund door het Ministerie van VROM, NCDO en Hivos. Rank a Brand wil merken aansporen om hun maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO) te verbeteren; op het gebied van klimaat, milieu en arbeidsomstandigheden/mensenrechten.
Zie ook de film op http://www.rankabrand.nl/home/news