Social media onmisbaar in het moderne autobedrijf

Social media zijn onmisbaar in het moderne autobedrijf, vindt bijna drie kwart van de stemmers op de AM-website.

In de poll van Automobiel Management gaven 227 mensen hun mening. de vraag was hoe noodzakelijk Twitter, Facebook, Linkedin, Hyves en andere sociale media zijn voor de dagelijkse bedrijfsvoering. 72 Procent van de stemmer beaamde ze onmisbaar te vinden, terwijl 24 procent juist het tegenovergestelde oordeelde. Vier procent zei geen mening over dit onderwerp te hebben.

De nieuwe poll op AM-online betreft het winterse weer van de afgelopen twee weken. Bij veel autobedrijven was sprake van topdrukte. Bij u ook? Of was het bij de receptie ’s ochtends niet anders dan anders? Laat het de AM-redactie weten door uw stem uit te brengen.

Reacties

Helemaal mee eens. Social Media is de manier om op een kosten efficiente en -effectieve manier met de prospect/klant te communiceren en ze naar de showroom te bewegen. Moderne bedrijven die continuiteit / groei nastreven kunnen niet anders!
grt Niels de Gruijter
http://www.TOUTmotive.nl

Geplaatst door: Niels de Gruijter op

Inderdaad is Social Media de moderne manier van mond op mond reclame.

Nog sterker dan mond op mond reclame is transparantie en interactie!

Bij het juiste gebruik en een adequate reactie op vragen, opmerkingen of klachten is het een zeer sterk medium om je als dealer te onderschijden!

Waar zou jij je auto kopen? bij de dealer die zo “hard schreeuwd” dat ze de goedkoopste zijn of bij de dealer die bekend staat niet teveel te vragen maar ook bekend staat voor de service en klantentevredenheid?

Geplaatst door: Simon Kopinsky op

Social Media toepassen is alleen mogelijk als je het combineert met de huidige media. Daarnaast is het uitermate belangrijk om de verschillende profielen zo optimaal mogelijk in te vullen. Gebruik maken van de mogelijkheden is van groot belang om er maximaal rendement uit te halen.
Helaas zien we bij veel bedrijven dat er wel iest is ingevuld en dat is jammer. Je zet ook geen halve advertentie. Duidelijk kiezen welk soort je gaat gebruiken. Zo kun je denken aan Twitter Facebook en LinkedIn. Uiteraard aan elkara gekoppeld voor maximaal rendement. Het soort communicatie is anders dan bij de huidige communicatie. Ook daar zien we dat bedrijven de gebruikte voorraad melden of speciale acties. Als dat het enige is waar je over communiceert dan zal Social Media niet werken. Het gaat om geven en nog eens geven. Uiteraard een keertje reclame is niet erg maar daar hebben we de huidige media voor. fijne dag gewenst.
Frans de Hoyer http://www.gwmanagement.nl

Geplaatst door: Frans de Hoyer op

Simon, je schreewd hard om je te onderschijden, of am I talking rubbish?
Hoe serieus ben jij?

Geplaatst door: sjef kleyweg op

Social Media is de manier om de goede van de slechte te onderscheiden.

Geplaatst door: Annemieke Perk op
Social media onmisbaar in het moderne autobedrijf - Automobielmanagement.nl

Social media onmisbaar in het moderne autobedrijf

Social media zijn onmisbaar in het moderne autobedrijf, vindt bijna drie kwart van de stemmers op de AM-website.

In de poll van Automobiel Management gaven 227 mensen hun mening. de vraag was hoe noodzakelijk Twitter, Facebook, Linkedin, Hyves en andere sociale media zijn voor de dagelijkse bedrijfsvoering. 72 Procent van de stemmer beaamde ze onmisbaar te vinden, terwijl 24 procent juist het tegenovergestelde oordeelde. Vier procent zei geen mening over dit onderwerp te hebben.

De nieuwe poll op AM-online betreft het winterse weer van de afgelopen twee weken. Bij veel autobedrijven was sprake van topdrukte. Bij u ook? Of was het bij de receptie ’s ochtends niet anders dan anders? Laat het de AM-redactie weten door uw stem uit te brengen.

Reacties

Helemaal mee eens. Social Media is de manier om op een kosten efficiente en -effectieve manier met de prospect/klant te communiceren en ze naar de showroom te bewegen. Moderne bedrijven die continuiteit / groei nastreven kunnen niet anders!
grt Niels de Gruijter
http://www.TOUTmotive.nl

Geplaatst door: Niels de Gruijter op

Inderdaad is Social Media de moderne manier van mond op mond reclame.

Nog sterker dan mond op mond reclame is transparantie en interactie!

Bij het juiste gebruik en een adequate reactie op vragen, opmerkingen of klachten is het een zeer sterk medium om je als dealer te onderschijden!

Waar zou jij je auto kopen? bij de dealer die zo “hard schreeuwd” dat ze de goedkoopste zijn of bij de dealer die bekend staat niet teveel te vragen maar ook bekend staat voor de service en klantentevredenheid?

Geplaatst door: Simon Kopinsky op

Social Media toepassen is alleen mogelijk als je het combineert met de huidige media. Daarnaast is het uitermate belangrijk om de verschillende profielen zo optimaal mogelijk in te vullen. Gebruik maken van de mogelijkheden is van groot belang om er maximaal rendement uit te halen.
Helaas zien we bij veel bedrijven dat er wel iest is ingevuld en dat is jammer. Je zet ook geen halve advertentie. Duidelijk kiezen welk soort je gaat gebruiken. Zo kun je denken aan Twitter Facebook en LinkedIn. Uiteraard aan elkara gekoppeld voor maximaal rendement. Het soort communicatie is anders dan bij de huidige communicatie. Ook daar zien we dat bedrijven de gebruikte voorraad melden of speciale acties. Als dat het enige is waar je over communiceert dan zal Social Media niet werken. Het gaat om geven en nog eens geven. Uiteraard een keertje reclame is niet erg maar daar hebben we de huidige media voor. fijne dag gewenst.
Frans de Hoyer http://www.gwmanagement.nl

Geplaatst door: Frans de Hoyer op

Simon, je schreewd hard om je te onderschijden, of am I talking rubbish?
Hoe serieus ben jij?

Geplaatst door: sjef kleyweg op

Social Media is de manier om de goede van de slechte te onderscheiden.

Geplaatst door: Annemieke Perk op