GM Ford gebruiken bloggers en facebook voor marketing

General Motors en Ford hebben voor de afgelopen Detroit Auto Show van over de hele wereld zo’n 120 bloggers en facebook-enthousiastelingen uitgenodigd. Zij moesten hun ervaringen communiceren via social media. De autofabrikanten hebben de rode loper uitgelegd voor hun social media-gasten met onder meer all expenses paid.

In het verleden was de communicatie top-down, zegt Paul Rand in Financial Times. Hij is de president van de Word of Mouth Marketing Association in de VS, die de vertegenwoordiging is van social media marketeers. "Er zijn steeds meer mogelijkheden steun te krijgen via bottom-up communicatie." Veel van de genodigden hebben weinig connectie met de autoindustrie maar de Amerikaanse gastheren vertrouwen erop dat zij zullen zorgen voor een vorm van virale marketing. "De lijn tussen marketing en communicatie wordt steeds onscherper. Mensen willen dat bedrijven op hen reageren", zegt de manager digitale communicatie bij GM. Een van de gasten van GM is Eric Bell, een manager van een begrafenisonderneming die in z’n vrije tijd veel blogt op de facebookpagina van Buick en foto’s had geplaatst van zijn Roadmaster uit 1955 en Regal uit 2011. Daarna kreeg hij de uitnodiging vaar de autoshow in Detroit, ‘all expenses paid’. Bell  zou al meteen verschillende commentaren hebben geplaatst op de Facebook-pagina van Buick die 75 duizend ‘vrienden’ heeft. Ook heeft Bell zijn ervaringen gedeeld met zijn driehonderd eigen vrienden op Facebook. "Je wacht geen weken meer op een reactie van de community. Er is meteen respons."
Manager digitale communicatie Scott Monty van Ford: "De mensen vertrouwen bedrijven niet meer zo als vroeger. Zij vertrouwen eerder derden die er verstand van hebben."    

 

 

GM Ford gebruiken bloggers en facebook voor marketing - Automobielmanagement.nl

GM Ford gebruiken bloggers en facebook voor marketing

General Motors en Ford hebben voor de afgelopen Detroit Auto Show van over de hele wereld zo’n 120 bloggers en facebook-enthousiastelingen uitgenodigd. Zij moesten hun ervaringen communiceren via social media. De autofabrikanten hebben de rode loper uitgelegd voor hun social media-gasten met onder meer all expenses paid.

In het verleden was de communicatie top-down, zegt Paul Rand in Financial Times. Hij is de president van de Word of Mouth Marketing Association in de VS, die de vertegenwoordiging is van social media marketeers. "Er zijn steeds meer mogelijkheden steun te krijgen via bottom-up communicatie." Veel van de genodigden hebben weinig connectie met de autoindustrie maar de Amerikaanse gastheren vertrouwen erop dat zij zullen zorgen voor een vorm van virale marketing. "De lijn tussen marketing en communicatie wordt steeds onscherper. Mensen willen dat bedrijven op hen reageren", zegt de manager digitale communicatie bij GM. Een van de gasten van GM is Eric Bell, een manager van een begrafenisonderneming die in z’n vrije tijd veel blogt op de facebookpagina van Buick en foto’s had geplaatst van zijn Roadmaster uit 1955 en Regal uit 2011. Daarna kreeg hij de uitnodiging vaar de autoshow in Detroit, ‘all expenses paid’. Bell  zou al meteen verschillende commentaren hebben geplaatst op de Facebook-pagina van Buick die 75 duizend ‘vrienden’ heeft. Ook heeft Bell zijn ervaringen gedeeld met zijn driehonderd eigen vrienden op Facebook. "Je wacht geen weken meer op een reactie van de community. Er is meteen respons."
Manager digitale communicatie Scott Monty van Ford: "De mensen vertrouwen bedrijven niet meer zo als vroeger. Zij vertrouwen eerder derden die er verstand van hebben."