TNO zoekt deelnemers Truck van de Toekomst

Het ministerie van infrastructuur & milieu gaf TNO opdracht het demonstratieprogramma Truck van de Toekomst uit te voeren. TNO zoekt daarvoor partners uit het bedrijfsleven. De inschrijftermijn ervoor sluit op 7 februari om 12.00 uur.

Het doel van het demonstratieprogramma is vrachtwagens in de praktijk uit te rusten met systemen die helpen het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot in het goederenvervoer te verminderen. Het programma loopt van 2011 tot 2013. TNO wil het programma uitvoeren in samenwerking met partijen uit de transportsector en met leveranciers van brandstofbesparende systemen. In het onderzoek zullen de kosten en de baten en de praktijkervaringen worden geanalyseerd. Het gaat om systemen die de lucht- of de rolweerstand verlagen en om ict-systemen die zuinig rijden bevorderen.
Men zoekt tweehonderd deelnemende trucks en tachtig zogenoemde referentietrucks. Verder wil TNO negen tot twaalf systeemvarianten met vijftien tot twintig auto’s per systeem. TNO denkt verder aan vijftien tot twintig deelnemende transportbedrijven, zowel kleine (<10 trucks), middelgrote als grote (>100 trucks).

 TNO truckvdtoekomst_dichterbij.
TNO zoekt deelnemers Truck van de Toekomst - Automobielmanagement.nl

TNO zoekt deelnemers Truck van de Toekomst

Het ministerie van infrastructuur & milieu gaf TNO opdracht het demonstratieprogramma Truck van de Toekomst uit te voeren. TNO zoekt daarvoor partners uit het bedrijfsleven. De inschrijftermijn ervoor sluit op 7 februari om 12.00 uur.

Het doel van het demonstratieprogramma is vrachtwagens in de praktijk uit te rusten met systemen die helpen het brandstofverbruik en de CO2-uitstoot in het goederenvervoer te verminderen. Het programma loopt van 2011 tot 2013. TNO wil het programma uitvoeren in samenwerking met partijen uit de transportsector en met leveranciers van brandstofbesparende systemen. In het onderzoek zullen de kosten en de baten en de praktijkervaringen worden geanalyseerd. Het gaat om systemen die de lucht- of de rolweerstand verlagen en om ict-systemen die zuinig rijden bevorderen.
Men zoekt tweehonderd deelnemende trucks en tachtig zogenoemde referentietrucks. Verder wil TNO negen tot twaalf systeemvarianten met vijftien tot twintig auto’s per systeem. TNO denkt verder aan vijftien tot twintig deelnemende transportbedrijven, zowel kleine (<10 trucks), middelgrote als grote (>100 trucks).

 TNO truckvdtoekomst_dichterbij.