Automerken verdringen bier bij Super Bowl (filmpjes)

De nieuwe commercials van automerken vielen erg in de smaak tijdens de Super Bowl 2011 afgelopen weekend. De Super Bowl, de finale van de belangrijkste competitie van het American football, de National Football League (NFL), is nog altijd het grootste Amerikaanse tv-evenement. Er kijken meer dan honderd miljoen mensen naar.

De biermerken, die al jaren hoog scoren met grappige commercials, moesten dit jaar de autosector voor zich dulden in de waarderingen, meldt reclamevakblad Adformatie. Chrysler’s spot met Eminem gemaakt door reclamebureau Wieden+Kennedy maakte veel  indruk. Ook Volkswagen en zijn bureau DDB kregen met de Darth Vader junior (een Passat die vanzelf start) de handen op elkaar. Verder komen ook BMW en Audi voor in de lijsten.
Reclame lijkt haast zo belangrijk als de wedstrijd zelf. Volgens reclamevakblad AdAge zou tweederde van de kijkers tussen de 18 en 34 jaar zijn smartphone gebruiken tijdens het kijken van de wedstrijd, 59 procent om mail en tekst te versturen over de wedstrijd, 32 procent om commentaar te geven op de wedstrijd en commercials via social networks, 18 procent om online reclame de commercials te bekijken en 18 procent om de websites van de adverteerders en andere sites te bekijken.

Een overzicht van de commercials en de beste en de slechtste van de Super Bowl 2011 is hier te vinden. Reclamevakblad AdAge heeft ook een mooi overzicht. Zie verder het eigen kanaal op YouTube.

 

Automerken verdringen bier bij Super Bowl (filmpjes) - Automobielmanagement.nl

Automerken verdringen bier bij Super Bowl (filmpjes)

De nieuwe commercials van automerken vielen erg in de smaak tijdens de Super Bowl 2011 afgelopen weekend. De Super Bowl, de finale van de belangrijkste competitie van het American football, de National Football League (NFL), is nog altijd het grootste Amerikaanse tv-evenement. Er kijken meer dan honderd miljoen mensen naar.

De biermerken, die al jaren hoog scoren met grappige commercials, moesten dit jaar de autosector voor zich dulden in de waarderingen, meldt reclamevakblad Adformatie. Chrysler’s spot met Eminem gemaakt door reclamebureau Wieden+Kennedy maakte veel  indruk. Ook Volkswagen en zijn bureau DDB kregen met de Darth Vader junior (een Passat die vanzelf start) de handen op elkaar. Verder komen ook BMW en Audi voor in de lijsten.
Reclame lijkt haast zo belangrijk als de wedstrijd zelf. Volgens reclamevakblad AdAge zou tweederde van de kijkers tussen de 18 en 34 jaar zijn smartphone gebruiken tijdens het kijken van de wedstrijd, 59 procent om mail en tekst te versturen over de wedstrijd, 32 procent om commentaar te geven op de wedstrijd en commercials via social networks, 18 procent om online reclame de commercials te bekijken en 18 procent om de websites van de adverteerders en andere sites te bekijken.

Een overzicht van de commercials en de beste en de slechtste van de Super Bowl 2011 is hier te vinden. Reclamevakblad AdAge heeft ook een mooi overzicht. Zie verder het eigen kanaal op YouTube.