Tazzari Zero is het zuinigst

In een tijd dat verbruik een steeds grotere rol speelt bij de aankoop van een auto, is het interessant te zien hoeveel energie elektrische auto’s consumeren.

Welke elektrische auto komt het verst op een 25 eurocent stroom? De berekening, afkomstig van de website www.hetkanwel.nl, is uitgevoerd op basis van de fabrieksopgaven. De Tazzari Zero gaat dan aan kop: deze stadsauto komt 9,3 kilometer ver op een kwartje stroom. Het trio Citroën C-Zero/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn bezetten de tweede plaats met 8,8 kilometer. De grotere en sterkere Nissan Leaf komt minder ver: na 6,7 kilometer is het kwartje stroom op. Dit bereik wordt gedeeld met de Tesla Roadster. Ook de Renault Kangoo ZE plus Fluence ZE komen 6,7 kilometer ver. Opvallend genoeg scoort de minimalistische Think City relatief slecht: 25 eurocent stroom (1 kWh energie) is al na 6,4 km op.

Reacties

Helaas is het niet mogelijk om, gebruik makend van de fabrieksopgave van elektrische auto’s, het energieverbruik met enige betrouwbaarheid vast te stellen. Bij reguliere auto’s wordt bij de vaststelling van het verbruik gebruik gemaakt van een zeer onrealistische maar wel standaard driving cycle, de NEDC.
De Tazzari kan met een top van 90km/u deze cyclus niet eensdoorlopen.
De Tesla Roadster en de Think City verbruiken ook energie als ze stilstaan. Hoe wordt dit geteld?
Helaas heeft de uitkomst van dit onderzoek geen andere waarde dan te kunnen vaststellen welk verbruik fabrikanten aan hun voertuig toekennen. Het daadwerkelijk testen van het verbruik van deze voertuigen zou moeilijk en duur zijn, maar wel een exercitie waar veel mensen op zitten te wachten.
Mvg, Godfried Puts

Geplaatst door: Godfried Puts op
Tazzari Zero is het zuinigst - Automobielmanagement.nl

Tazzari Zero is het zuinigst

In een tijd dat verbruik een steeds grotere rol speelt bij de aankoop van een auto, is het interessant te zien hoeveel energie elektrische auto’s consumeren.

Welke elektrische auto komt het verst op een 25 eurocent stroom? De berekening, afkomstig van de website www.hetkanwel.nl, is uitgevoerd op basis van de fabrieksopgaven. De Tazzari Zero gaat dan aan kop: deze stadsauto komt 9,3 kilometer ver op een kwartje stroom. Het trio Citroën C-Zero/Mitsubishi i-MiEV/Peugeot iOn bezetten de tweede plaats met 8,8 kilometer. De grotere en sterkere Nissan Leaf komt minder ver: na 6,7 kilometer is het kwartje stroom op. Dit bereik wordt gedeeld met de Tesla Roadster. Ook de Renault Kangoo ZE plus Fluence ZE komen 6,7 kilometer ver. Opvallend genoeg scoort de minimalistische Think City relatief slecht: 25 eurocent stroom (1 kWh energie) is al na 6,4 km op.

Reacties

Helaas is het niet mogelijk om, gebruik makend van de fabrieksopgave van elektrische auto’s, het energieverbruik met enige betrouwbaarheid vast te stellen. Bij reguliere auto’s wordt bij de vaststelling van het verbruik gebruik gemaakt van een zeer onrealistische maar wel standaard driving cycle, de NEDC.
De Tazzari kan met een top van 90km/u deze cyclus niet eensdoorlopen.
De Tesla Roadster en de Think City verbruiken ook energie als ze stilstaan. Hoe wordt dit geteld?
Helaas heeft de uitkomst van dit onderzoek geen andere waarde dan te kunnen vaststellen welk verbruik fabrikanten aan hun voertuig toekennen. Het daadwerkelijk testen van het verbruik van deze voertuigen zou moeilijk en duur zijn, maar wel een exercitie waar veel mensen op zitten te wachten.
Mvg, Godfried Puts

Geplaatst door: Godfried Puts op