Daimler en Linde bouwen 20 waterstofstations in Duitsland

Daimler en de Linde Group bouwen in de komende drie jaar in Duitsland twintig waterstofstofstations voor voertuigen met brandstofcel. De waterstof (H2) zal alleen afkomstig zijn uit duurzame bronnen.

De plannen haken in op infrastructuurprojecten van het bestaande ‘H2 Mobility & Clean Energy Partnership’. Duitsland wil op internationaal gebied een voortrekkersrol krijgen door de systematische ontwikkeling van waterstoftechnologie en de bijbehorende infrastructuur.

Met de investering zijn tientallen miljoenen euro’s gemoeid en moet het aantal waterstofstations in Duitsland voor publiek gebruik worden verdrievoudigd. De nieuwe stations komen in het centrum van Berlijn, Hamburg en Stuttgart en langs de twee belangrijkste noordzuid- en oostwest-assen. Dankzij dit netwerk kan men dan in Duitsland overal naar toerijden met een brandstofcelauto. Het is de bedoeling bestaande stations te gebruiken die eigendom zijn van verschillende oliemaatschappijen.

Linde’s ceo Wolfgang Reitzle is verheugd dat zijn bedrijf samen met Daimler een cruciale rol kan spelen in de commercialisering van brandstofcelvoertuigen. "Het is een belangrijke impuls voor bestaande initiatieven op dit gebied."

Daimler en Linde bouwen 20 waterstofstations in Duitsland - Automobielmanagement.nl

Daimler en Linde bouwen 20 waterstofstations in Duitsland

Daimler en de Linde Group bouwen in de komende drie jaar in Duitsland twintig waterstofstofstations voor voertuigen met brandstofcel. De waterstof (H2) zal alleen afkomstig zijn uit duurzame bronnen.

De plannen haken in op infrastructuurprojecten van het bestaande ‘H2 Mobility & Clean Energy Partnership’. Duitsland wil op internationaal gebied een voortrekkersrol krijgen door de systematische ontwikkeling van waterstoftechnologie en de bijbehorende infrastructuur.

Met de investering zijn tientallen miljoenen euro’s gemoeid en moet het aantal waterstofstations in Duitsland voor publiek gebruik worden verdrievoudigd. De nieuwe stations komen in het centrum van Berlijn, Hamburg en Stuttgart en langs de twee belangrijkste noordzuid- en oostwest-assen. Dankzij dit netwerk kan men dan in Duitsland overal naar toerijden met een brandstofcelauto. Het is de bedoeling bestaande stations te gebruiken die eigendom zijn van verschillende oliemaatschappijen.

Linde’s ceo Wolfgang Reitzle is verheugd dat zijn bedrijf samen met Daimler een cruciale rol kan spelen in de commercialisering van brandstofcelvoertuigen. "Het is een belangrijke impuls voor bestaande initiatieven op dit gebied."