Rolls-Royce zet ontwikkeling e-Phantom stop

Rolls-Royce, dochtermerk van BMW, heeft de ontwikkeling van een elektrische Phantom 120EV stopgezet. Volgens een woordvoerder is er vanuit de klantenkring van het merk geen vraag naar de elektrische limousine.

Bovendien zou het merk de handen vol hebben aan uitbreiding van het Ghost-gamma, zo liet een woordvoerder weten. Er komen nog een Coupé, een Cabriolet en een versie met 650 pk. In de Ghost plaatst Rolls-Royce momenteel een 570 pk sterke 6,6 liter V12 motor, uitgevoerd met directe inspuiting. Rolls-Royce zal het vermogen opvoeren zonder het slagvolume van 6,6 liter te vergroten. In plaats hiervan wordt gekozen voor ‘een discreet werkende turbo’. Het maximum koppel neemt naar verwachting toe van 780 Nm tot 900 Nm.  

Reacties

Wat een gemiste kans. Juist een Rolls Royce lijkt me uitermate geschikt voor electrische aandrijving. En dat er geen vraag is vanuit de -vanzelfsprekend- conservatieve achterban lijkt me een kul argument. Welke klant vroeg bijvoorbeeld om een turbo?

Rolls Royce had de vraag moeten creëren door aan te tonen dat dit de beste oplossing is, zowel wat betreft comfort als voor het milieu.

Geplaatst door: Rob op
Rolls-Royce zet ontwikkeling e-Phantom stop - Automobielmanagement.nl

Rolls-Royce zet ontwikkeling e-Phantom stop

Rolls-Royce, dochtermerk van BMW, heeft de ontwikkeling van een elektrische Phantom 120EV stopgezet. Volgens een woordvoerder is er vanuit de klantenkring van het merk geen vraag naar de elektrische limousine.

Bovendien zou het merk de handen vol hebben aan uitbreiding van het Ghost-gamma, zo liet een woordvoerder weten. Er komen nog een Coupé, een Cabriolet en een versie met 650 pk. In de Ghost plaatst Rolls-Royce momenteel een 570 pk sterke 6,6 liter V12 motor, uitgevoerd met directe inspuiting. Rolls-Royce zal het vermogen opvoeren zonder het slagvolume van 6,6 liter te vergroten. In plaats hiervan wordt gekozen voor ‘een discreet werkende turbo’. Het maximum koppel neemt naar verwachting toe van 780 Nm tot 900 Nm.  

Reacties

Wat een gemiste kans. Juist een Rolls Royce lijkt me uitermate geschikt voor electrische aandrijving. En dat er geen vraag is vanuit de -vanzelfsprekend- conservatieve achterban lijkt me een kul argument. Welke klant vroeg bijvoorbeeld om een turbo?

Rolls Royce had de vraag moeten creëren door aan te tonen dat dit de beste oplossing is, zowel wat betreft comfort als voor het milieu.

Geplaatst door: Rob op