Nieuwe Honda Civic stort zich in strijdgewoel C-segment

De nieuwe Honda Civic staat op het punt de Europese markt te betreden. De auto komt begin 2012 als vijfdeurs hatchback naar Nederland.

Honda heeft de auto vernieuwd en voorzien van tal van innovaties. De innovaties zijn de belangrijkste ingrediënten waarmee de Civic de strijd aangaat in het C-segment. Een van die troeven zijn de achterlichtunits die eveneens dienstdoen als spoiler. Het nieuwe interieur is meer op de bestuurder gericht en heeft een sportieve uitstraling. De nieuwe Civic biedt de grootste bagageruimte in zijn klasse.

Verder zijn bijna alle onderdelen van de auto vernieuwd, met extra aandacht voor het rij- en stuurgedrag en een lagere CO2-uitstoot. Een andere belangrijk aspect is de vernieuwde 2.2 i-DTEC-motor. Deze 2,2-liter dieselmotor levert dankzij een aantal verbeteringen 110 kW (150 pk) vermogen. Mede dankzij de verbeterde aerodynamica van de nieuwe Civic bedraagt de CO2-uitstoot van deze krachtbron 110 g/km – een waarde waarmee de Civic in dit segment waarin goed scoort. Behalve met deze vernieuwde dieselmotor is deze Civic ook leverbaar met een opgefriste 1,4-liter en een 1,8-liter i-VTEC-motor met een vermogen van respectievelijk 74 kW (100 pk) en 105 kW (142 pk).

Deze Civic is voor het eerst in Europa leverbaar met het Collision Mitigation Braking System (CMBS). Dit systeem houdt de afstand van de Civic tot zijn voorligger in de gaten en waarschuwt de bestuurder als een botsing dreigt. Het systeem kan dus een aanrijding voorkomen of de gevolgen daarvan beperken.

Nieuwe Honda Civic stort zich in strijdgewoel C-segment - Automobielmanagement.nl

Nieuwe Honda Civic stort zich in strijdgewoel C-segment

De nieuwe Honda Civic staat op het punt de Europese markt te betreden. De auto komt begin 2012 als vijfdeurs hatchback naar Nederland.

Honda heeft de auto vernieuwd en voorzien van tal van innovaties. De innovaties zijn de belangrijkste ingrediënten waarmee de Civic de strijd aangaat in het C-segment. Een van die troeven zijn de achterlichtunits die eveneens dienstdoen als spoiler. Het nieuwe interieur is meer op de bestuurder gericht en heeft een sportieve uitstraling. De nieuwe Civic biedt de grootste bagageruimte in zijn klasse.

Verder zijn bijna alle onderdelen van de auto vernieuwd, met extra aandacht voor het rij- en stuurgedrag en een lagere CO2-uitstoot. Een andere belangrijk aspect is de vernieuwde 2.2 i-DTEC-motor. Deze 2,2-liter dieselmotor levert dankzij een aantal verbeteringen 110 kW (150 pk) vermogen. Mede dankzij de verbeterde aerodynamica van de nieuwe Civic bedraagt de CO2-uitstoot van deze krachtbron 110 g/km – een waarde waarmee de Civic in dit segment waarin goed scoort. Behalve met deze vernieuwde dieselmotor is deze Civic ook leverbaar met een opgefriste 1,4-liter en een 1,8-liter i-VTEC-motor met een vermogen van respectievelijk 74 kW (100 pk) en 105 kW (142 pk).

Deze Civic is voor het eerst in Europa leverbaar met het Collision Mitigation Braking System (CMBS). Dit systeem houdt de afstand van de Civic tot zijn voorligger in de gaten en waarschuwt de bestuurder als een botsing dreigt. Het systeem kan dus een aanrijding voorkomen of de gevolgen daarvan beperken.