Nissan Leaf doet mee aan Oranje Trophy

Nissan Leaf gaat meedoen aan de Oranje Trophy, een tocht door tien landen over 12,5 duizend kilometer, via het EK Voetbal naar de Olympische Spelen.

Nissan ziet in Oranje Trophy de ideale partner voor de promotie van elektrische mobiliteit. Nissan heeft met de Leaf als eerste een volledig elektrisch aangedreven gezinsauto op de markt gebracht. De Leaf gaat nu een Europa doorkruisende monstertocht afleggen. Hiermee wil Nissan laten zien dat de Leaf niet alleen een ideale auto voor (middel)lange afstanden is, maar ook als het de beschikking heeft over de juiste oplaadinfrastructuur voor de lange afstanden.

Wie herinnert zich niet die oranje karavaan op weg naar het WK voetbal in Zuid-Afrika in 2010? En in 2008 trok een in oranje uitgedoste stoet auto’s onder de naam Oranje Trophy naar de Olympische Spelen in Beijing. Op 14 juni aanstaande vertrekt het oranje konvooi voor 2012 uit Amsterdam en reist het Nederlands Elftal achterna tijdens het EK voetbal – waarbij Polen en Oekraïne op de routeplanning staan. Na het voetbaltoernooi voert de route vervolgens via Moskou, Sint Petersburg en de Noordkaap naar Londen, waar het konvooi voor de opening van de Olympische Spelen aankomt.

De energie van de Leaf komt uit een grote lithium-ion-batterij, waarmee de Leaf een actieradius van 175 kilometer heeft. Daarna kan de accu via een snellader in dertig minuten weer tot tachtig procent worden opgeladen. In Nederland wordt de infrastructuur ten behoeve van elektrisch rijden in hoog tempo uitgerold. Mar er zijn gebieden op de route waar deze voorzieningen beperkt beschikbaar zijn. Om hierin te kunnen voorzien beschikt Nissan onderweg over mobiele oplaadpunten voor de elektrische voertuigen. Met de deelname aan de Oranje Trophy met de Leaf wil Nissan laten zien dat duurzame mobiliteit geen verre toekomstmuziek meer is en dat de hedendaagse, betrouwbare techniek gewoon bij de Nissan-dealer te koop is.

 

 

Reacties

wat een slap reclame verhaal! En maar leuren en sleuren om sponsorgeld!

Geplaatst door: loek op
Nissan Leaf doet mee aan Oranje Trophy - Automobielmanagement.nl

Nissan Leaf doet mee aan Oranje Trophy

Nissan Leaf gaat meedoen aan de Oranje Trophy, een tocht door tien landen over 12,5 duizend kilometer, via het EK Voetbal naar de Olympische Spelen.

Nissan ziet in Oranje Trophy de ideale partner voor de promotie van elektrische mobiliteit. Nissan heeft met de Leaf als eerste een volledig elektrisch aangedreven gezinsauto op de markt gebracht. De Leaf gaat nu een Europa doorkruisende monstertocht afleggen. Hiermee wil Nissan laten zien dat de Leaf niet alleen een ideale auto voor (middel)lange afstanden is, maar ook als het de beschikking heeft over de juiste oplaadinfrastructuur voor de lange afstanden.

Wie herinnert zich niet die oranje karavaan op weg naar het WK voetbal in Zuid-Afrika in 2010? En in 2008 trok een in oranje uitgedoste stoet auto’s onder de naam Oranje Trophy naar de Olympische Spelen in Beijing. Op 14 juni aanstaande vertrekt het oranje konvooi voor 2012 uit Amsterdam en reist het Nederlands Elftal achterna tijdens het EK voetbal – waarbij Polen en Oekraïne op de routeplanning staan. Na het voetbaltoernooi voert de route vervolgens via Moskou, Sint Petersburg en de Noordkaap naar Londen, waar het konvooi voor de opening van de Olympische Spelen aankomt.

De energie van de Leaf komt uit een grote lithium-ion-batterij, waarmee de Leaf een actieradius van 175 kilometer heeft. Daarna kan de accu via een snellader in dertig minuten weer tot tachtig procent worden opgeladen. In Nederland wordt de infrastructuur ten behoeve van elektrisch rijden in hoog tempo uitgerold. Mar er zijn gebieden op de route waar deze voorzieningen beperkt beschikbaar zijn. Om hierin te kunnen voorzien beschikt Nissan onderweg over mobiele oplaadpunten voor de elektrische voertuigen. Met de deelname aan de Oranje Trophy met de Leaf wil Nissan laten zien dat duurzame mobiliteit geen verre toekomstmuziek meer is en dat de hedendaagse, betrouwbare techniek gewoon bij de Nissan-dealer te koop is.

 

 

Reacties

wat een slap reclame verhaal! En maar leuren en sleuren om sponsorgeld!

Geplaatst door: loek op