Valse start voor Fisker Karma (filmpje)

Fisker probeert een vaste speler op de automarkt te worden, maar lijkt niet over een erg positief karma te beschikken.

Er is sprake van financiële tegenslag en afgezien van Nederland (waar sprake is van marktverstorende fiscale vriendelijkheden voor auto’s met geen of een lage CO2-uitstoot), valt te verkoop tegen. En nu is er opnieuw forse tegenslag: een testexemplaar van de Karma die was aangeschaft door het gezaghebbende Amerikaanse magazine Consumer Reports hield er namelijk al na 300 kilometer mee op. Zonde als je er meer dan 100.000 dollar voor betaald hebt.

De Fisker was nog maar een paar dagen in het bezit van de testredactie van het tijdschrift. Toen een waarschuwingslampje ging branden, stopte de bestuurder om te kijken wat er aan de hand was, maar hij kon niet direct de oorzaak vinden. Toen hij verder wilde rijden, weigerde de Karma dienst. Even een uurtje wachten en opnieuw proberen was niet de oplossing en ook het instructieboekje doorspitten bracht geen uitkomst. Er zat niets anders op dan de nagelnieuwe Fisker op te laten halen door de dealer.

Consumer Reports is ‘not amused’. In een reactie laat het magazine weten: "Wij kopen elk jaar meer dan 80 auto’s en dit is de eerste keer in onze geschiedenis dat wij met een exemplaar strandden tijdens de kennismaking check. Dat de Karma de testredactie in de steek leekt, lijkt geen toeval te zijn. De Fisker wordt namelijk geplaagd door kinderziektes. Er moest al 2 keer een terugroepactie worden georganiseerd en ook de productie kende opstartproblemen. Daarnaast meldden de eerste eigenaren van een Karma dat zij diverse klachten hebben. Net zoals het Amerikaanse equivalent van de Consumentengids dus.

Bron: Autointernationaal

 

Reacties

Natuurlijk is het vervelend en niet goed als een auto zo snel uitvalt. Maar leg je oor te luisteren en dan blijkt dat talloze merken, ook absoluut premium, frequent kampen met technische problemen. Alleen wordt daar minder aandacht aan geschonken dan aan een probleem bij een nieuw merk. Er rijden in ons land inmiddels 40 Karma\’s met 40 enthousiaste klanten. Dagelijks komen er nieuwe bij. Wat is het nut om met zo\’n artikel een merk te beschadigen?

Geplaatst door: Jan Rooderkerk op

Wat is er nieuws aan een nieuwe auto met een storing?

Geplaatst door: Sebastiaan op

Als ik met een nieuw merk de markt zou betreden en een dergelijk toonaangevend blad bestelde een auto, dan zorgde ik er toch op zijn minst voor dat deze met extra aandacht gebouwd en uit en te na gecheckt werd. Zo’n uitglijder kun je je als nieuwkomer niet permitteren, want alle schijnwerpers zijn op je gericht. Overigens vond ik de Karma’s die ik op beurzen heb gezien van een matige afwerking getuigen en de grove kieren in de koets van de hierboven afgebeelde Karma stemmen me niet veel optimistischer. Tikkeltje slordig, gezien de vraagprijs. Hopelijk trekt Fisker zich de kritiek van deze en gene aan en treedt er snel verbetering op, want het concept is technisch en in veler ogen ook esthetisch prachtig.

Geplaatst door: Aart van der Haagen op

Ben sinds 2 maanden eigenaar van fisker karma.
Maar heeft mij nog niet laten staan ,er zijn wel storingen ,maar deze zitten in de softwear.

Geplaatst door: H de graaf op

ik zit te twijfelen om er nu 1 aan te schaffen.
ben benieuwd naar een reactie van eigenaren

Geplaatst door: maurice op

Koop hem maar, 0% bijtelling en ca 40k fiscale voordelen.
Gaat de fabriek failliet dan heb je een collectors item .
Sinds twee weken heb ik een karma. Geen problemen wel onhandige nav display en handfree bellen ook niet perfect. Wel een headturner

Geplaatst door: Jaap op
Valse start voor Fisker Karma (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Valse start voor Fisker Karma (filmpje)

Fisker probeert een vaste speler op de automarkt te worden, maar lijkt niet over een erg positief karma te beschikken.

Er is sprake van financiële tegenslag en afgezien van Nederland (waar sprake is van marktverstorende fiscale vriendelijkheden voor auto’s met geen of een lage CO2-uitstoot), valt te verkoop tegen. En nu is er opnieuw forse tegenslag: een testexemplaar van de Karma die was aangeschaft door het gezaghebbende Amerikaanse magazine Consumer Reports hield er namelijk al na 300 kilometer mee op. Zonde als je er meer dan 100.000 dollar voor betaald hebt.

De Fisker was nog maar een paar dagen in het bezit van de testredactie van het tijdschrift. Toen een waarschuwingslampje ging branden, stopte de bestuurder om te kijken wat er aan de hand was, maar hij kon niet direct de oorzaak vinden. Toen hij verder wilde rijden, weigerde de Karma dienst. Even een uurtje wachten en opnieuw proberen was niet de oplossing en ook het instructieboekje doorspitten bracht geen uitkomst. Er zat niets anders op dan de nagelnieuwe Fisker op te laten halen door de dealer.

Consumer Reports is ‘not amused’. In een reactie laat het magazine weten: "Wij kopen elk jaar meer dan 80 auto’s en dit is de eerste keer in onze geschiedenis dat wij met een exemplaar strandden tijdens de kennismaking check. Dat de Karma de testredactie in de steek leekt, lijkt geen toeval te zijn. De Fisker wordt namelijk geplaagd door kinderziektes. Er moest al 2 keer een terugroepactie worden georganiseerd en ook de productie kende opstartproblemen. Daarnaast meldden de eerste eigenaren van een Karma dat zij diverse klachten hebben. Net zoals het Amerikaanse equivalent van de Consumentengids dus.

Bron: Autointernationaal

 

Reacties

Natuurlijk is het vervelend en niet goed als een auto zo snel uitvalt. Maar leg je oor te luisteren en dan blijkt dat talloze merken, ook absoluut premium, frequent kampen met technische problemen. Alleen wordt daar minder aandacht aan geschonken dan aan een probleem bij een nieuw merk. Er rijden in ons land inmiddels 40 Karma\’s met 40 enthousiaste klanten. Dagelijks komen er nieuwe bij. Wat is het nut om met zo\’n artikel een merk te beschadigen?

Geplaatst door: Jan Rooderkerk op

Wat is er nieuws aan een nieuwe auto met een storing?

Geplaatst door: Sebastiaan op

Als ik met een nieuw merk de markt zou betreden en een dergelijk toonaangevend blad bestelde een auto, dan zorgde ik er toch op zijn minst voor dat deze met extra aandacht gebouwd en uit en te na gecheckt werd. Zo’n uitglijder kun je je als nieuwkomer niet permitteren, want alle schijnwerpers zijn op je gericht. Overigens vond ik de Karma’s die ik op beurzen heb gezien van een matige afwerking getuigen en de grove kieren in de koets van de hierboven afgebeelde Karma stemmen me niet veel optimistischer. Tikkeltje slordig, gezien de vraagprijs. Hopelijk trekt Fisker zich de kritiek van deze en gene aan en treedt er snel verbetering op, want het concept is technisch en in veler ogen ook esthetisch prachtig.

Geplaatst door: Aart van der Haagen op

Ben sinds 2 maanden eigenaar van fisker karma.
Maar heeft mij nog niet laten staan ,er zijn wel storingen ,maar deze zitten in de softwear.

Geplaatst door: H de graaf op

ik zit te twijfelen om er nu 1 aan te schaffen.
ben benieuwd naar een reactie van eigenaren

Geplaatst door: maurice op

Koop hem maar, 0% bijtelling en ca 40k fiscale voordelen.
Gaat de fabriek failliet dan heb je een collectors item .
Sinds twee weken heb ik een karma. Geen problemen wel onhandige nav display en handfree bellen ook niet perfect. Wel een headturner

Geplaatst door: Jaap op