Hubject: joint venture BMW, Daimler, Bosch, Siemens, EnBW en RWE

BMW en Daimler hebben samen met Bosch, Siemens, EnBW en RWE een joint-venture opgericht met de naam Hubject om ‘een comfortabele en veilige toegang tot de landelijke infrastructuur voor het opladen voor alle toekomstige gebruikers van elektrische mobiliteit mogelijk te maken’.

Dat melden de bedrijven in een gezamenlijk persbericht. Nu er meer elektrische auto’s op de Duitse markt komen, wordt een gemakkelijk toegankelijk netwerk van oplaadpunten langzaamaan noodzakelijk. Het nieuwe bedrijf met de naam ‘Hubject GmbH’ moet gestalte geven aan een centraal platform voor de groei van elektrische mobiliteit in Duitsland. Na de aankondiging van de intentieverklaring afgelopen januari, hebben de partners van het consortium nu het officiële startsein gegeven.

Hubject GmbH heeft het hoofdkantoor in Berlijn. Het bedrijf ziet zichzelf als een baanbrekende factor op het gebied van elektrische mobiliteit. Het zal een open infrastructuur ontwikkelen en exploiteren voor gebruikers van elektrische voertuigen. Het netwerk van laadpunten zal worden voorzien van een speciaal, nog te ontwikkelen compatibiliteitslogo zodat automobilisten weten dat hun auto geschikt is om aan deze laders te koppelen en dat ze met het juiste bedrag voor het opladen worden belast, onafhankelijk van de plaats waar de lader staat. 

 

Reacties

Als jullie al een persericht kopieëren, dan denk ik dat een verwijs naar dit persbericht wellicht makkelijk zou zijn voor mensen die zich in deze materie willen verdiepen.
Ik kan mij nl. niet voorstellen dat ieder huis (ook een gebouw tenslotte) in Duitsland een 43,5kW aansluiting heeft.
Bovendien heb je meer dan een CEE stekker nodig om een elektrische auto op te laden.

Geplaatst door: Ad van der Meer op
Hubject: joint venture BMW, Daimler, Bosch, Siemens, EnBW en RWE - Automobielmanagement.nl

Hubject: joint venture BMW, Daimler, Bosch, Siemens, EnBW en RWE

BMW en Daimler hebben samen met Bosch, Siemens, EnBW en RWE een joint-venture opgericht met de naam Hubject om ‘een comfortabele en veilige toegang tot de landelijke infrastructuur voor het opladen voor alle toekomstige gebruikers van elektrische mobiliteit mogelijk te maken’.

Dat melden de bedrijven in een gezamenlijk persbericht. Nu er meer elektrische auto’s op de Duitse markt komen, wordt een gemakkelijk toegankelijk netwerk van oplaadpunten langzaamaan noodzakelijk. Het nieuwe bedrijf met de naam ‘Hubject GmbH’ moet gestalte geven aan een centraal platform voor de groei van elektrische mobiliteit in Duitsland. Na de aankondiging van de intentieverklaring afgelopen januari, hebben de partners van het consortium nu het officiële startsein gegeven.

Hubject GmbH heeft het hoofdkantoor in Berlijn. Het bedrijf ziet zichzelf als een baanbrekende factor op het gebied van elektrische mobiliteit. Het zal een open infrastructuur ontwikkelen en exploiteren voor gebruikers van elektrische voertuigen. Het netwerk van laadpunten zal worden voorzien van een speciaal, nog te ontwikkelen compatibiliteitslogo zodat automobilisten weten dat hun auto geschikt is om aan deze laders te koppelen en dat ze met het juiste bedrag voor het opladen worden belast, onafhankelijk van de plaats waar de lader staat. 

 

Reacties

Als jullie al een persericht kopieëren, dan denk ik dat een verwijs naar dit persbericht wellicht makkelijk zou zijn voor mensen die zich in deze materie willen verdiepen.
Ik kan mij nl. niet voorstellen dat ieder huis (ook een gebouw tenslotte) in Duitsland een 43,5kW aansluiting heeft.
Bovendien heb je meer dan een CEE stekker nodig om een elektrische auto op te laden.

Geplaatst door: Ad van der Meer op