Carglass test drie elektrische Renaults Kangoo

Carglass test een jaar lang drie elektrische serviceauto’s, in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

De ruithersteller kijkt naar de prestaties van de voertuigen in relatie tot het gewenste serviceniveau. Om de CO2-uitstoot van het wagenpark te verminderen, overweegt Carglass bij een geslaagde proef minimaal veertig servicebussen te vervangen voor elektrisch aangedreven modellen. Dan wordt ook besloten of filialen worden voorzien van speciale oplaadpunten.

De test wordt gehouden met drie elektrische Renaults Kangoo. Uit onderzoek blijkt volgens Carglass dat 72 procent van de automobilisten met ruitschade graag op locatie geholpen wordt. Hierdoor is het aantal servicevoertuigen bij Carglass de laatste jaren enorm gestegen. Het bedrijf wil tussen nu en 2015 zijn CO2-uitstoot met dertig procent verminderen. De drie elektrische serviceauto’s zijn geleverd door Business Lease Nederland B.V.

Carglass test drie elektrische Renaults Kangoo - Automobielmanagement.nl

Carglass test drie elektrische Renaults Kangoo

Carglass test een jaar lang drie elektrische serviceauto’s, in Amsterdam, Rotterdam en Utrecht.

De ruithersteller kijkt naar de prestaties van de voertuigen in relatie tot het gewenste serviceniveau. Om de CO2-uitstoot van het wagenpark te verminderen, overweegt Carglass bij een geslaagde proef minimaal veertig servicebussen te vervangen voor elektrisch aangedreven modellen. Dan wordt ook besloten of filialen worden voorzien van speciale oplaadpunten.

De test wordt gehouden met drie elektrische Renaults Kangoo. Uit onderzoek blijkt volgens Carglass dat 72 procent van de automobilisten met ruitschade graag op locatie geholpen wordt. Hierdoor is het aantal servicevoertuigen bij Carglass de laatste jaren enorm gestegen. Het bedrijf wil tussen nu en 2015 zijn CO2-uitstoot met dertig procent verminderen. De drie elektrische serviceauto’s zijn geleverd door Business Lease Nederland B.V.