Motor range extender Ampera en Volt in prijzen

De elektrische auto’s Opel Ampera en Chevrolet Volt krijgen meer wereldwijde erkenning door de 1.4-motor van de range extender. Die heeft namelijk een award in de wacht gesleept bij International Engine of the Year in de categorie groene motoren.

De 1.4 gaf daarbij de concurrentie van 45 andere ‘groene deelnemers’ het nakijken. Het is voor de eerste keer in de veertienjarige geschiedenis van de verkiezing dat een aandrijving met uitgebreide actieradius een categorie wint. "Tot de Ampera en Volt waren elektrische auto’s met accupakket niet praktisch voor dagelijks gebruik," meent Uwe Winter, chief engineer, die de prijs in ontvangst nam van Engine Technology International Magazine. De jury bestaat uit 76 autojournalisten uit 35 landen, die de prijzen toekennen in twaalf verschillende categorieën  –  van uitmuntendheid in het design tot en met de aandrijving. Ze zijn het erover eens dat dit een van de moeilijkst te jureren jaren tot nu toe was. Er namen namelijk 39 gloednieuwe motoren deel aan de wedstrijd.

De Ampera en Volt wonnen al diverse internationale prijzen, waaronder de World Green Car of the Year 2011 en zijn onlangs ook verkozen tot Car of the Year 2012.

Reacties

Leuk, erg grappig dat deze hoge heren zich door de leugens van GM in de luren laat leggen. De Volt/Ampera is een hybride, boven de 100 km/u komt er een direct verbinding tussen de benzinemotor en de wielen via de versnellingsbak.

Geplaatst door: Ivan op

Ivan, wat is nu precies de leugen?
ik heb met mijn Ampera tot nu toe in totaal zuiniger dan 1:40 gereden, kan jouw auto dat ook ?

Geplaatst door: Alexander op

De leugen zit hem niet in de zuinigheid maar GM beweerde lang bij hoog en bij laag dat de Ampera een electrische auto met range extender is. Dat is niet zo. Overigens, goed bezig met 1 op 40!

Geplaatst door: Ivan op
Motor range extender Ampera en Volt in prijzen - Automobielmanagement.nl

Motor range extender Ampera en Volt in prijzen

De elektrische auto’s Opel Ampera en Chevrolet Volt krijgen meer wereldwijde erkenning door de 1.4-motor van de range extender. Die heeft namelijk een award in de wacht gesleept bij International Engine of the Year in de categorie groene motoren.

De 1.4 gaf daarbij de concurrentie van 45 andere ‘groene deelnemers’ het nakijken. Het is voor de eerste keer in de veertienjarige geschiedenis van de verkiezing dat een aandrijving met uitgebreide actieradius een categorie wint. "Tot de Ampera en Volt waren elektrische auto’s met accupakket niet praktisch voor dagelijks gebruik," meent Uwe Winter, chief engineer, die de prijs in ontvangst nam van Engine Technology International Magazine. De jury bestaat uit 76 autojournalisten uit 35 landen, die de prijzen toekennen in twaalf verschillende categorieën  –  van uitmuntendheid in het design tot en met de aandrijving. Ze zijn het erover eens dat dit een van de moeilijkst te jureren jaren tot nu toe was. Er namen namelijk 39 gloednieuwe motoren deel aan de wedstrijd.

De Ampera en Volt wonnen al diverse internationale prijzen, waaronder de World Green Car of the Year 2011 en zijn onlangs ook verkozen tot Car of the Year 2012.

Reacties

Leuk, erg grappig dat deze hoge heren zich door de leugens van GM in de luren laat leggen. De Volt/Ampera is een hybride, boven de 100 km/u komt er een direct verbinding tussen de benzinemotor en de wielen via de versnellingsbak.

Geplaatst door: Ivan op

Ivan, wat is nu precies de leugen?
ik heb met mijn Ampera tot nu toe in totaal zuiniger dan 1:40 gereden, kan jouw auto dat ook ?

Geplaatst door: Alexander op

De leugen zit hem niet in de zuinigheid maar GM beweerde lang bij hoog en bij laag dat de Ampera een electrische auto met range extender is. Dat is niet zo. Overigens, goed bezig met 1 op 40!

Geplaatst door: Ivan op