Target 1 miljoen ev’s in Duitsland in 2020 moeilijk

Zonder nieuwe financiële incentives zullen in 2020 maar 600 duizend elektrische auto’s op de Duitse wegen rijden in plaats van de miljoen die men zich ten doel had gesteld.

Het doel van de Duitse regering om in 2020 een miljoen elektrische auto’s op de weg te hebben, wordt mogelijk niet gehaald. Dat is de conclusie van het rapport van der Nationalen Plattform Elektromobilität (NPE) dat aangeboden is aan verkeersminister Peter Ramsauer en wetenschapsminister Philipp Rösler. Om de doelstelling van een miljoen elektrische auto’s te bereiken in 2020, moeten de randvoorwaarden wel aangepast worden, aldus het rapport. Men verwijst naar d eomstandigheden in Japan en de VS, waar premies worden betaald van vijfduizend tot 9,5 duizend euro per auto. In vier Duitse regio’s, namelijk Baden-Württemberg, Berlin-Brandenburg, Niedersachsen en Bayern Sachsen, zullen in de komende jaren duizenden ev’s worden getest op hun alledaagse praktische bruikbaarheid. Uit de tests moet blijken wat het laadgedrag is van de berijders.       

Reacties

Lanceer dan wat meer elektrische merken/ modellen op de markt! Als puntje bij laadpaaltje komt, dan doen veel auto enthousiastelingen het gewoon niet vanwege geen/gering aanbod.

Geplaatst door: Monique Bakx op
Target 1 miljoen ev’s in Duitsland in 2020 moeilijk - Automobielmanagement.nl

Target 1 miljoen ev’s in Duitsland in 2020 moeilijk

Zonder nieuwe financiële incentives zullen in 2020 maar 600 duizend elektrische auto’s op de Duitse wegen rijden in plaats van de miljoen die men zich ten doel had gesteld.

Het doel van de Duitse regering om in 2020 een miljoen elektrische auto’s op de weg te hebben, wordt mogelijk niet gehaald. Dat is de conclusie van het rapport van der Nationalen Plattform Elektromobilität (NPE) dat aangeboden is aan verkeersminister Peter Ramsauer en wetenschapsminister Philipp Rösler. Om de doelstelling van een miljoen elektrische auto’s te bereiken in 2020, moeten de randvoorwaarden wel aangepast worden, aldus het rapport. Men verwijst naar d eomstandigheden in Japan en de VS, waar premies worden betaald van vijfduizend tot 9,5 duizend euro per auto. In vier Duitse regio’s, namelijk Baden-Württemberg, Berlin-Brandenburg, Niedersachsen en Bayern Sachsen, zullen in de komende jaren duizenden ev’s worden getest op hun alledaagse praktische bruikbaarheid. Uit de tests moet blijken wat het laadgedrag is van de berijders.       

Reacties

Lanceer dan wat meer elektrische merken/ modellen op de markt! Als puntje bij laadpaaltje komt, dan doen veel auto enthousiastelingen het gewoon niet vanwege geen/gering aanbod.

Geplaatst door: Monique Bakx op