EVO: bestelbusbelasting nog lang niet van de baan

De ludieke actie van EVO ‘Je bent de Sjaak met een bestelbus van de zaak’ kan nog niet naar het archief, vindt de organisatie. Zolang er geen parlementaire meerderheid is voor een alternatief plan om het begrotingsgat van 1,3 miljard euro te dichten, gaat de woon-werkbelasting gewoon door, denkt EVO.

EVO behartigt de logistieke belangen van twintigduizend bedrijven. "De ene na de andere partij nam de afgelopen weken afstand van de plannen van de Kunduz-coalitie om het woon-werkverkeer, inclusief de zakelijke bestelauto, te gaan belasten", aldus EVO-directeur Machiel van der Kuijl in een statement van de organisatie. "Een meerderheid van de partijen wil van de maatregel af. Het kabinet moet echter op 18 september (Prinsjesdag) de belastingplannen voor 2013 presenteren aan het parlement en het huidige kabinet is gebonden aan het Kunduz-akkoord. Zeker zolang er nog geen parlementaire meerderheid is voor een ander plan dat het gat van 1,3 miljard euro dicht. Er wordt weliswaar een nieuwe Tweede Kamer geïnstalleerd op 19 september, maar het is maar zeer de vraag of dat parlement tijdig een gezamenlijk alternatief vindt of dat er tijdig een nieuwe regering komt. Gebeurt dat niet, dan gaat de woon-werkbelasting gewoon door en dus ook de bestelbusbelasting."

EVO noemt de ‘Sjaak-actie’ een groot succes: "In de eerste weken ondertekenden al zo’n zevenduizend mensen de online petitie. Andere belangenorganisaties, zoals FOSAG, Uneto-VNI, Bouwend Nederland en VHG hebben hun leden opgeroepen EVO te steunen. Om impact te hebben in Den Haag en ons ervan te verzekeren dat de bestelbusbelasting van de baan is, hebben we nog meer steun nodig."

 

EVO: bestelbusbelasting nog lang niet van de baan - Automobielmanagement.nl

EVO: bestelbusbelasting nog lang niet van de baan

De ludieke actie van EVO ‘Je bent de Sjaak met een bestelbus van de zaak’ kan nog niet naar het archief, vindt de organisatie. Zolang er geen parlementaire meerderheid is voor een alternatief plan om het begrotingsgat van 1,3 miljard euro te dichten, gaat de woon-werkbelasting gewoon door, denkt EVO.

EVO behartigt de logistieke belangen van twintigduizend bedrijven. "De ene na de andere partij nam de afgelopen weken afstand van de plannen van de Kunduz-coalitie om het woon-werkverkeer, inclusief de zakelijke bestelauto, te gaan belasten", aldus EVO-directeur Machiel van der Kuijl in een statement van de organisatie. "Een meerderheid van de partijen wil van de maatregel af. Het kabinet moet echter op 18 september (Prinsjesdag) de belastingplannen voor 2013 presenteren aan het parlement en het huidige kabinet is gebonden aan het Kunduz-akkoord. Zeker zolang er nog geen parlementaire meerderheid is voor een ander plan dat het gat van 1,3 miljard euro dicht. Er wordt weliswaar een nieuwe Tweede Kamer geïnstalleerd op 19 september, maar het is maar zeer de vraag of dat parlement tijdig een gezamenlijk alternatief vindt of dat er tijdig een nieuwe regering komt. Gebeurt dat niet, dan gaat de woon-werkbelasting gewoon door en dus ook de bestelbusbelasting."

EVO noemt de ‘Sjaak-actie’ een groot succes: "In de eerste weken ondertekenden al zo’n zevenduizend mensen de online petitie. Andere belangenorganisaties, zoals FOSAG, Uneto-VNI, Bouwend Nederland en VHG hebben hun leden opgeroepen EVO te steunen. Om impact te hebben in Den Haag en ons ervan te verzekeren dat de bestelbusbelasting van de baan is, hebben we nog meer steun nodig."