‘Citan is echt andere auto dan Kangoo’

Mercedes-Benz besloot zijn nieuwe kleine besteller te maken op basis van de Renault Kangoo. En dat viel bij veel Mercedes-liefhebbers niet goed . De Nederlander Bertrand Janssen kreeg de schone taak er een echte Mercedes van te maken en vertelt erover in Automobiel Management.

Janssen vond het besluit de Kangoo als basis te nemen ook ‘een verrassing’ maar erkent dat de kleine besteller van Renault een voor de hand liggende keuze was, gezien de strategische samenwerking tussen Renault en Daimler. Bovendien is de Kangoo een groot succes in Europa. In Automobiel Management van 17 augustus vertelt Janssen  over de grote puzzel en de problemen die erbij komen kijken om met een minimaal scenario maximaal resultaat te bereiken.  "Het moeilijkste van het hele Citan-ontwerp bleek uiteindelijk de positionering van de passagiersairbag. Die vereiste een nauwkeurigheid van precies 0,3 millimeter."

Meer hierover in Automobiel Management van 17 augustus.   

 

  

 

Reacties

Onbegrijpelijk dat Mercedes aan de haal is gegaan met het model van de Kangoo.
Dit model had in de lijn met de andere Renault bedrijfswagens de nieuwe Opel Combo moeten zijn.
Nu is de kleine bestelwagen van Opel gebaseerd op een gedrocht van een Fiat.
Mercedes bedankt.

Geplaatst door: Opel rijder op
‘Citan is echt andere auto dan Kangoo’ - Automobielmanagement.nl

‘Citan is echt andere auto dan Kangoo’

Mercedes-Benz besloot zijn nieuwe kleine besteller te maken op basis van de Renault Kangoo. En dat viel bij veel Mercedes-liefhebbers niet goed . De Nederlander Bertrand Janssen kreeg de schone taak er een echte Mercedes van te maken en vertelt erover in Automobiel Management.

Janssen vond het besluit de Kangoo als basis te nemen ook ‘een verrassing’ maar erkent dat de kleine besteller van Renault een voor de hand liggende keuze was, gezien de strategische samenwerking tussen Renault en Daimler. Bovendien is de Kangoo een groot succes in Europa. In Automobiel Management van 17 augustus vertelt Janssen  over de grote puzzel en de problemen die erbij komen kijken om met een minimaal scenario maximaal resultaat te bereiken.  "Het moeilijkste van het hele Citan-ontwerp bleek uiteindelijk de positionering van de passagiersairbag. Die vereiste een nauwkeurigheid van precies 0,3 millimeter."

Meer hierover in Automobiel Management van 17 augustus.   

 

  

 

Reacties

Onbegrijpelijk dat Mercedes aan de haal is gegaan met het model van de Kangoo.
Dit model had in de lijn met de andere Renault bedrijfswagens de nieuwe Opel Combo moeten zijn.
Nu is de kleine bestelwagen van Opel gebaseerd op een gedrocht van een Fiat.
Mercedes bedankt.

Geplaatst door: Opel rijder op