Duitse premiumauto’s falen in Amerikaanse crashtest (filmpje)

In een nieuwe en strengere soort crashtest die uitgevoerd wordt door het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) zakken een aantal duurdere autotypes van Duitse makelij keihard door het ijs.

Zo kregen de C-klasse van Mercedes-Benz en de A4 van Audi het oordeel ‘gebrekkig’. De BMW 3-serie en de Volkswagen CC deden het amper beter: ‘twijfelachtig’, zo oordeelde men in de Verenigde Staten.

Het instituut liet de auto’s met slechts 25 procent van de voorkant tegen een statisch object botsen. Normaal is dat een grotere oppervlakte: 40 procent. De klap moest dus worden opgevangen door een kleiner deel van de auto.

Zowel Mercedes-Benz als Audi zeggen in een reactie te betwijfelen of de strengere test wel realistisch is omdat zulke botsingen in de praktijk maar zelden voorkomen. Zo zou het in Duitsland slechts 4 procent van de ongevallen met doden of zwaargewonden betreffen. Desalniettemin nemen beide autofabrikanten de uitkomsten wel serieus en zullen er zo nodig conclusies uit worden getrokken die bij de ontwikkeling van nieuwe modellen worden meegenomen.

 

Reacties

Waarom vermelden jullie nou niet dat de Volvo S60 juist als beste met het predikaat “Goed” uit deze test komt ?

Geplaatst door: Rolf op

logisch als je langs de chassisbalk op rijd

Geplaatst door: benniejanse op

Laten we er het er maar op houden dat de jappanees en de amerikaan het nog veel slechter deden

Geplaatst door: `cor de jong op
Duitse premiumauto’s falen in Amerikaanse crashtest (filmpje) - Automobielmanagement.nl

Duitse premiumauto’s falen in Amerikaanse crashtest (filmpje)

In een nieuwe en strengere soort crashtest die uitgevoerd wordt door het Insurance Institute for Highway Safety (IIHS) zakken een aantal duurdere autotypes van Duitse makelij keihard door het ijs.

Zo kregen de C-klasse van Mercedes-Benz en de A4 van Audi het oordeel ‘gebrekkig’. De BMW 3-serie en de Volkswagen CC deden het amper beter: ‘twijfelachtig’, zo oordeelde men in de Verenigde Staten.

Het instituut liet de auto’s met slechts 25 procent van de voorkant tegen een statisch object botsen. Normaal is dat een grotere oppervlakte: 40 procent. De klap moest dus worden opgevangen door een kleiner deel van de auto.

Zowel Mercedes-Benz als Audi zeggen in een reactie te betwijfelen of de strengere test wel realistisch is omdat zulke botsingen in de praktijk maar zelden voorkomen. Zo zou het in Duitsland slechts 4 procent van de ongevallen met doden of zwaargewonden betreffen. Desalniettemin nemen beide autofabrikanten de uitkomsten wel serieus en zullen er zo nodig conclusies uit worden getrokken die bij de ontwikkeling van nieuwe modellen worden meegenomen.

 

Reacties

Waarom vermelden jullie nou niet dat de Volvo S60 juist als beste met het predikaat “Goed” uit deze test komt ?

Geplaatst door: Rolf op

logisch als je langs de chassisbalk op rijd

Geplaatst door: benniejanse op

Laten we er het er maar op houden dat de jappanees en de amerikaan het nog veel slechter deden

Geplaatst door: `cor de jong op