Volvo Trucks wil marktaandeel in Duitsland met FH

Volvo is ontevreden over zijn marktaandeel van negen procent van de Duitse markt voor zware trucks. Met de nieuwe FH wil de Zweedse truckfabrikant zijn positie in Duitsland verbeteren. Duitsland is de grootste Europese markt voor zware trucks.

Ceo Olof Persson zei dat hij niet tevreden is met een marktaandeel van negen procent op de Duitse markt, waar Mercedes en MAN hun thuismarkt hebben. Het marktaandeel van Volvo gemiddeld binnen de Europese Unie is ook veel hoger, namelijk zestien procent.  Persson hoopt dat de nieuwe FH truck het voor elkaar krijgt. Volvo investeerde 1,7 miljard euro in de ontwikkeling van de FH die vijf jaar duurde.  "Duitsland is een moeilijke markt maar we zijn ervan overtuigd dat we een uitstekend product hebben dat Duitse klanten zal aanspreken. Duitsland is de belangrijkste markt voor ons om ons op te richten", aldus Persson in Financial Times.

Volvo heeft een nieuw chassis en cabine ontwikkeld. Er is veel gedaan aan de elektronica en aan de verlaging van het brandstofverbruik. Een dubbele koppeling en een elektronisch systeem dat de weg leert herkennen zouden voor een brandstofbesparing van tien procent kunnen zorgen.  Volvo verkocht 650 duizend FH-trucks sinds de introductie in 1993. Het model staat voor de helft van alle verkopen van Volvo wereldwijd en voor twee derde  van de Volvo-verkopen binnen Europa.  Persson wilde geen verkooptargets noemen voor de nieuwe truck.  

Volvo Trucks wil marktaandeel in Duitsland met FH - Automobielmanagement.nl

Volvo Trucks wil marktaandeel in Duitsland met FH

Volvo is ontevreden over zijn marktaandeel van negen procent van de Duitse markt voor zware trucks. Met de nieuwe FH wil de Zweedse truckfabrikant zijn positie in Duitsland verbeteren. Duitsland is de grootste Europese markt voor zware trucks.

Ceo Olof Persson zei dat hij niet tevreden is met een marktaandeel van negen procent op de Duitse markt, waar Mercedes en MAN hun thuismarkt hebben. Het marktaandeel van Volvo gemiddeld binnen de Europese Unie is ook veel hoger, namelijk zestien procent.  Persson hoopt dat de nieuwe FH truck het voor elkaar krijgt. Volvo investeerde 1,7 miljard euro in de ontwikkeling van de FH die vijf jaar duurde.  "Duitsland is een moeilijke markt maar we zijn ervan overtuigd dat we een uitstekend product hebben dat Duitse klanten zal aanspreken. Duitsland is de belangrijkste markt voor ons om ons op te richten", aldus Persson in Financial Times.

Volvo heeft een nieuw chassis en cabine ontwikkeld. Er is veel gedaan aan de elektronica en aan de verlaging van het brandstofverbruik. Een dubbele koppeling en een elektronisch systeem dat de weg leert herkennen zouden voor een brandstofbesparing van tien procent kunnen zorgen.  Volvo verkocht 650 duizend FH-trucks sinds de introductie in 1993. Het model staat voor de helft van alle verkopen van Volvo wereldwijd en voor twee derde  van de Volvo-verkopen binnen Europa.  Persson wilde geen verkooptargets noemen voor de nieuwe truck.