ANWB-enquête: 39% betwijfelt factuur garage

39 procent van de Nederlandse automobilisten heeft zijn twijfels over de juistheid van de rekening van de garage, blijkt uit de Grote Auto Enquête van de ANWB.

De belangenorganisatie liet in juni door een bureau een representatieve peiling uitvoeren onder 12,5 duizend lezers van het bondsblad Kampioen. De enquête had onder meer betrekking op onderhoud en reparatie. Vijftien procent van degenen die reageerden gaf aan nog nooit het onderhoudsboekje te hebben ingezien. Meer dan de helft van de Nederlanders verricht zelf geen onderhoud of reparaties aan de eigen auto. Nadat het voertuig is opgehaald bij de garage betwijfelt 39 procent de correctheid van de factuur. De meeste scepsis (51 procent) betref de noodzaak van vervanging, gevolgd door de juistheid van de gemaakte uren (22 procent) en de prijs van de onderdelen.

Opvallend is dat een kwart van de Nederlanders minder vaak de auto pakt, als gevolg van de economische crisis en de stijgende prijzen voor benzine en diesel. Het zijn vooral de lagere inkomensgroepen die minder kilometers maken. Dat doen ze door minder vaak (37 procent) een uitstapje te maken per auto, minder boodschappenritjes te maken (-32 procent) en minder vaak met de auto naar school of werk te gaan (-23 procent).    

Reacties

Blijkt dat alleen autobedrijven de klant in de maling nemen.
Gisteren ben ik uit wezen eten. Dan moet je zoeken naar een plekje in een restaurant.
We zaten vlak bij de kassa en je wil niet weten wat er daar door heen gaat.
Alleen maar betalen natuurlijk maar niet eens op de bon kijken of het klopt.
Menig (klant) betaler hoefde de bon niet eens, laat staan in te zien.
Daarnaast, bij iedere transactie werd er ook nog eens wat fooi gegeven.
Hoe ver zit het autobedrijf in de verdomhoek.

Geplaatst door: Hugo op

Hugo, dit voorbeeld kwam ook bij mij als eerste in mij op!
Daarbij komt nog eens, wie zit er te wachten op dit soort openbaarmakingen. Lekker makkelijk scoren van die ANWB maar aan oplossingen denken om de crisis leefbaarder door te komen, ho maar!

Geplaatst door: Twan op

Het is te gemakkelijk om de branche in een slachtoffer rol te praten. Klanten denken nu eenmaal zoals ze denken. En als dat moet veranderen zal de branche dit ZELF aan moeten pakken. Niet sip kijken naar andere branches om je eigen brancheproblemen recht te praten. Misschien moeten werkplaatsen echt eens kijken naar de manier waarop ze factureren en transparantie bieden. In een restaurant kan ik op het menu precies zien wat ieder product kost en weet ik ook wat ik ongeveer moet betalen. Dan is de rekening op het eind ook geen groot probleem. O ja, en een FOOI moet worden verdiend!
In ieder geval is het UIT DEN BOZE om de klant maar wat meer te rekenen omdat het crisis is en \”we\” het al moeilijk genoeg hebben.

Geplaatst door: Joost op

Joost snapt het niet.Is zeker ober

Geplaatst door: Herman op
ANWB-enquête: 39% betwijfelt factuur garage - Automobielmanagement.nl

ANWB-enquête: 39% betwijfelt factuur garage

39 procent van de Nederlandse automobilisten heeft zijn twijfels over de juistheid van de rekening van de garage, blijkt uit de Grote Auto Enquête van de ANWB.

De belangenorganisatie liet in juni door een bureau een representatieve peiling uitvoeren onder 12,5 duizend lezers van het bondsblad Kampioen. De enquête had onder meer betrekking op onderhoud en reparatie. Vijftien procent van degenen die reageerden gaf aan nog nooit het onderhoudsboekje te hebben ingezien. Meer dan de helft van de Nederlanders verricht zelf geen onderhoud of reparaties aan de eigen auto. Nadat het voertuig is opgehaald bij de garage betwijfelt 39 procent de correctheid van de factuur. De meeste scepsis (51 procent) betref de noodzaak van vervanging, gevolgd door de juistheid van de gemaakte uren (22 procent) en de prijs van de onderdelen.

Opvallend is dat een kwart van de Nederlanders minder vaak de auto pakt, als gevolg van de economische crisis en de stijgende prijzen voor benzine en diesel. Het zijn vooral de lagere inkomensgroepen die minder kilometers maken. Dat doen ze door minder vaak (37 procent) een uitstapje te maken per auto, minder boodschappenritjes te maken (-32 procent) en minder vaak met de auto naar school of werk te gaan (-23 procent).    

Reacties

Blijkt dat alleen autobedrijven de klant in de maling nemen.
Gisteren ben ik uit wezen eten. Dan moet je zoeken naar een plekje in een restaurant.
We zaten vlak bij de kassa en je wil niet weten wat er daar door heen gaat.
Alleen maar betalen natuurlijk maar niet eens op de bon kijken of het klopt.
Menig (klant) betaler hoefde de bon niet eens, laat staan in te zien.
Daarnaast, bij iedere transactie werd er ook nog eens wat fooi gegeven.
Hoe ver zit het autobedrijf in de verdomhoek.

Geplaatst door: Hugo op

Hugo, dit voorbeeld kwam ook bij mij als eerste in mij op!
Daarbij komt nog eens, wie zit er te wachten op dit soort openbaarmakingen. Lekker makkelijk scoren van die ANWB maar aan oplossingen denken om de crisis leefbaarder door te komen, ho maar!

Geplaatst door: Twan op

Het is te gemakkelijk om de branche in een slachtoffer rol te praten. Klanten denken nu eenmaal zoals ze denken. En als dat moet veranderen zal de branche dit ZELF aan moeten pakken. Niet sip kijken naar andere branches om je eigen brancheproblemen recht te praten. Misschien moeten werkplaatsen echt eens kijken naar de manier waarop ze factureren en transparantie bieden. In een restaurant kan ik op het menu precies zien wat ieder product kost en weet ik ook wat ik ongeveer moet betalen. Dan is de rekening op het eind ook geen groot probleem. O ja, en een FOOI moet worden verdiend!
In ieder geval is het UIT DEN BOZE om de klant maar wat meer te rekenen omdat het crisis is en \”we\” het al moeilijk genoeg hebben.

Geplaatst door: Joost op

Joost snapt het niet.Is zeker ober

Geplaatst door: Herman op