Louwman & Parqui: versnel oplaadinfrastructuur

Pieter van der Velden, algemeen directeur van Louwman & Parqui, vindt dat de overheid snel moet zorgen dat de uitrol van de openbare oplaadinfrastructuur door kan blijven gaan.

Hij deed zijn pleidooi bij de start van de vakbeurs Ecomobiel. Van der Velden verwees naar de Stichting e-laad, die eind september aangaf dat het budget om oplaadpalen te plaatsen op is. Haar target van tienduizend oplaadpalen is niet gerealiseerd.

De ontstane situatie zal er volgens Van der Velden toe leiden dat de toenemende vraag naar schoon elektrisch oplaadbaar vervoer in Nederland onder druk komt te staan. "Een versnelling van de openbare oplaadinfrastructuur, dát is wat we nodig hebben. In ons land zijn er al veel initiatieven om elektrisch oplaadbaar rijden te bevorderen. Tegelijk zien we nog steeds drempels die de échte doorbraak frustreren."

Van der Velden oppert vier oplossingen: een uniforme gemeentelijke procedure voor een oplaadpaal; één loket om vergunning aan te vragen; inventarisatie door gemeenten van plekken voor snelle plaatsing van een laadpaal; iedereen een oplaadpunt vlakbij huis ("laten we zeggen: binnen 300 meter").

Reacties

zojuist in de Volkskrant gelezen dat de Overheid miljoenen verspilt aan het uitrollen van een laadpalen netwerk wat niet geschikt voor de huidige techniek. 1 fase laadpalen waar tegenwoordig 3 fasen nodig. er worden er vermoedelijk nog een 30 tal bij tankstations geplaatst. wordt er iemand wakker om actie te ontketenen en ervoor te zorgen dat de bruikbare laadpalen worden geplaatst!! Nu kan het nog.

Geplaatst door: H. Warmenhoven op
Louwman & Parqui: versnel oplaadinfrastructuur - Automobielmanagement.nl

Louwman & Parqui: versnel oplaadinfrastructuur

Pieter van der Velden, algemeen directeur van Louwman & Parqui, vindt dat de overheid snel moet zorgen dat de uitrol van de openbare oplaadinfrastructuur door kan blijven gaan.

Hij deed zijn pleidooi bij de start van de vakbeurs Ecomobiel. Van der Velden verwees naar de Stichting e-laad, die eind september aangaf dat het budget om oplaadpalen te plaatsen op is. Haar target van tienduizend oplaadpalen is niet gerealiseerd.

De ontstane situatie zal er volgens Van der Velden toe leiden dat de toenemende vraag naar schoon elektrisch oplaadbaar vervoer in Nederland onder druk komt te staan. "Een versnelling van de openbare oplaadinfrastructuur, dát is wat we nodig hebben. In ons land zijn er al veel initiatieven om elektrisch oplaadbaar rijden te bevorderen. Tegelijk zien we nog steeds drempels die de échte doorbraak frustreren."

Van der Velden oppert vier oplossingen: een uniforme gemeentelijke procedure voor een oplaadpaal; één loket om vergunning aan te vragen; inventarisatie door gemeenten van plekken voor snelle plaatsing van een laadpaal; iedereen een oplaadpunt vlakbij huis ("laten we zeggen: binnen 300 meter").

Reacties

zojuist in de Volkskrant gelezen dat de Overheid miljoenen verspilt aan het uitrollen van een laadpalen netwerk wat niet geschikt voor de huidige techniek. 1 fase laadpalen waar tegenwoordig 3 fasen nodig. er worden er vermoedelijk nog een 30 tal bij tankstations geplaatst. wordt er iemand wakker om actie te ontketenen en ervoor te zorgen dat de bruikbare laadpalen worden geplaatst!! Nu kan het nog.

Geplaatst door: H. Warmenhoven op