De speciaal voor de Nederlandse markt doorgevoerde wijzigingen – onder de noemer Energy dCi 110 Stop & Start eco2 – worden toegepast in vier carrosserietypen: Hatchback, Coupé, Estate en Van.
Renault introduceerde vorig jaar als eerste volumemerk een dieselauto in het C-segment met 14% bijtelling bij zakelijk gebruik, zónder hybridetechniek. De inspanningen legden de fabrikant geen windeieren. In Nederland heeft de Mégane een marktaandeel van 9% in het totale leasesegment. Binnen het C-segment is het marktaandeel in lease zelfs 29%. Op de totale Nederlandse markt van nieuwe personenauto’s bekleedt de Mégane de tweede positie. Al met al is Nederland op dit moment het best verkopende Mégane Estate-land ter wereld.
De planning van de Renault Mégane met 88g/km CO2 is weliswaar nog voorlopig, maar gaat er vanuit dat de orderboeken volgende maand geopend worden en dat het model dan in de prijslijsten staat.
Dan ben ik benieuwd of de 88% ook van toepassing wordt op de huidige ECO2 modellen, m.a.w. of de technische aanpassingen met terugwerkende kracht kunnen worden toegepast. Dat zou betekenen dat ik ook na 2013 in aanmerking kom voor de wegenbelastingontheffing 😀
Dat zijn vast niet de afgebeelde velgen 😉 Wel een mooie verschijning trouwens!!