Rijder Prius Plug In Hybrid laadt dagelijks thuis op

Berijders van een Toyota Prius Plug-in Hybrid laden hun auto vrijwel dagelijks thuis op. Dat blijkt uit de oplaadstatistieken van The New Motion; de organisatie die zorgt voor de plaatsing én werking van oplaadpalen (‘lolo’s’) bij de berijders thuis.

Deze lolo’s maken deel uit van het Oplaad Service Pakket dat bij elke Toyota Prius Plug-in Hybrid wordt geleverd, om maximaal elektrisch rijden mogelijk te maken.

Gemiddeld laadt een Prius Plug-in Hybrid rijder zijn auto 25 keer per maand thuis op. Via zijn thuislolo ‘tankt’ hij gemiddeld 60 kWh per maand aan stroom, goed voor zeker 5.000 elektrische kilometers per jaar. Een kwart van de berijders laadt zelfs gemiddeld 42 keer per maand thuis op; hiermee kan zo’n achtduizend kilometer elektrisch worden gereden. Dit staat los van het oplaadgedrag van deze berijder op andere locaties, zoals bij het werk of op openbare plaatsen zoals winkelcentra of parkeergarages.

Toyota dringt er bij werkgevers en leasemaatschappijen sterk op aan berijders van een stekkerhybride te sturen op hun oplaadgedrag. "Uit de cijfers blijkt dat mensen hun auto opladen als er genoeg oplaadfaciliteiten worden aangeboden", stelt Pieter van der Velden, algemeen directeur van Toyota-importeur Louwman & Parqui. "Hoe vaker een stekkerhybride wordt opgeladen, hoe minder brandstof hij nodig heeft."

Rijder Prius Plug In Hybrid laadt dagelijks thuis op - Automobielmanagement.nl

Rijder Prius Plug In Hybrid laadt dagelijks thuis op

Berijders van een Toyota Prius Plug-in Hybrid laden hun auto vrijwel dagelijks thuis op. Dat blijkt uit de oplaadstatistieken van The New Motion; de organisatie die zorgt voor de plaatsing én werking van oplaadpalen (‘lolo’s’) bij de berijders thuis.

Deze lolo’s maken deel uit van het Oplaad Service Pakket dat bij elke Toyota Prius Plug-in Hybrid wordt geleverd, om maximaal elektrisch rijden mogelijk te maken.

Gemiddeld laadt een Prius Plug-in Hybrid rijder zijn auto 25 keer per maand thuis op. Via zijn thuislolo ‘tankt’ hij gemiddeld 60 kWh per maand aan stroom, goed voor zeker 5.000 elektrische kilometers per jaar. Een kwart van de berijders laadt zelfs gemiddeld 42 keer per maand thuis op; hiermee kan zo’n achtduizend kilometer elektrisch worden gereden. Dit staat los van het oplaadgedrag van deze berijder op andere locaties, zoals bij het werk of op openbare plaatsen zoals winkelcentra of parkeergarages.

Toyota dringt er bij werkgevers en leasemaatschappijen sterk op aan berijders van een stekkerhybride te sturen op hun oplaadgedrag. "Uit de cijfers blijkt dat mensen hun auto opladen als er genoeg oplaadfaciliteiten worden aangeboden", stelt Pieter van der Velden, algemeen directeur van Toyota-importeur Louwman & Parqui. "Hoe vaker een stekkerhybride wordt opgeladen, hoe minder brandstof hij nodig heeft."