10% auto’s op Salon Geneve zit onder 100 g/km

In 2009 begon de autosalon van Geneve met speciale aandacht voor de alternatieve aandrijvingen en duurzame brandstoffen in een aparte hal. Maar die is overbodig, nu zijn die auto’s gewoon op alle stands te vinden. Tien procent van de negenhonderd tentoongestelde auto’s heeft een CO2-uitstoot lager dan 100 g/km.

Veranderende wetgeving  en een toenemend milieubewustzijn dwingen autofabrikanten ertoe meer relatief zuinige en schone auto’s te ontwikkelen en op de markt te brengen. De techniek heeft grote vooruitgang geboekt, aldus de beursorganisatie van de jaarlijke Autosalon van Geneve. In het groene paviljoen (Pavillon Vert) kon de bezoeker voorheen kennisnemen van toekomsttechnologie en tijdens de afgelopen salons werden tienduizenden testritten gemaakt met milieuvriendelijke voertuigen. Maar die toekomsttechnologie is nu al gewoon en toegepast in productie-auto’s. Daarom is het groene paviljoen overbodig geworden. Van de negenhonderd tentoongestelde auto’s heeft tien procent een uitstoot van minder dan 100 g/km.  

 

 

10% auto’s op Salon Geneve zit onder 100 g/km - Automobielmanagement.nl

10% auto’s op Salon Geneve zit onder 100 g/km

In 2009 begon de autosalon van Geneve met speciale aandacht voor de alternatieve aandrijvingen en duurzame brandstoffen in een aparte hal. Maar die is overbodig, nu zijn die auto’s gewoon op alle stands te vinden. Tien procent van de negenhonderd tentoongestelde auto’s heeft een CO2-uitstoot lager dan 100 g/km.

Veranderende wetgeving  en een toenemend milieubewustzijn dwingen autofabrikanten ertoe meer relatief zuinige en schone auto’s te ontwikkelen en op de markt te brengen. De techniek heeft grote vooruitgang geboekt, aldus de beursorganisatie van de jaarlijke Autosalon van Geneve. In het groene paviljoen (Pavillon Vert) kon de bezoeker voorheen kennisnemen van toekomsttechnologie en tijdens de afgelopen salons werden tienduizenden testritten gemaakt met milieuvriendelijke voertuigen. Maar die toekomsttechnologie is nu al gewoon en toegepast in productie-auto’s. Daarom is het groene paviljoen overbodig geworden. Van de negenhonderd tentoongestelde auto’s heeft tien procent een uitstoot van minder dan 100 g/km.