Acht Opels Ampera in Rally Monte Carlo

Opel neemt voor de tweede keer deel aan de internationale rally van Monte Carlo met acht elektrisch aangedreven Ampera’s. Vorig jaar won Opel de titel voor auto’s met ‘nieuwe energievoorziening’, ofwel met een alternatieve aandrijving.

De ‘Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles’ wordt al voor de veertiende keer georganiseerd door de Automobile Club de Monaco. Het startschot wordt gegeven op 21 maart in Annecy-le-Vieux, Clermont-Ferrand en Lugano en de rally eindigt drie dagen later in Monaco. Dit jaar zijn er meer regelmatigheidstests, zodat de nadruk nog meer op efficiënte rijprestaties komt te liggen. De opzet van de rally is een bepaalde afstand af te leggen met een constante snelheid en met zo weinig mogelijk brandstofverbruik.  

Om aan de start te mogen verschijnen, mogen de voertuigen maximaal een CO2-uitstoot van 115 g/km hebben. Het algemene klassement wordt bepaald door de verhouding van het voertuiggewicht, de CO2-uitstoot, de energiedichtheid van de brandstof en het verbruik. De ‘Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles’ is het oudste en beroemdste evenement in de motorsport voor voertuigen met alternatieve aandrijvingssystemen.

Reacties

Neem eens een voorbeeld aan AutoWeek. Daar noemen ze de Ampera wat hij is, een hybride. Dit is geen electrische auto! Zolang er een koppeling gemaakt kan worden tussen de benzinemotor en de wielen is het een hybride, hoever hij electrisch ook komt!

Geplaatst door: Ivan Kok op

@Iwan Kok: Who cares?

Geplaatst door: Bellie op
Acht Opels Ampera in Rally Monte Carlo - Automobielmanagement.nl

Acht Opels Ampera in Rally Monte Carlo

Opel neemt voor de tweede keer deel aan de internationale rally van Monte Carlo met acht elektrisch aangedreven Ampera’s. Vorig jaar won Opel de titel voor auto’s met ‘nieuwe energievoorziening’, ofwel met een alternatieve aandrijving.

De ‘Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles’ wordt al voor de veertiende keer georganiseerd door de Automobile Club de Monaco. Het startschot wordt gegeven op 21 maart in Annecy-le-Vieux, Clermont-Ferrand en Lugano en de rally eindigt drie dagen later in Monaco. Dit jaar zijn er meer regelmatigheidstests, zodat de nadruk nog meer op efficiënte rijprestaties komt te liggen. De opzet van de rally is een bepaalde afstand af te leggen met een constante snelheid en met zo weinig mogelijk brandstofverbruik.  

Om aan de start te mogen verschijnen, mogen de voertuigen maximaal een CO2-uitstoot van 115 g/km hebben. Het algemene klassement wordt bepaald door de verhouding van het voertuiggewicht, de CO2-uitstoot, de energiedichtheid van de brandstof en het verbruik. De ‘Rallye Monte-Carlo des Énergies Nouvelles’ is het oudste en beroemdste evenement in de motorsport voor voertuigen met alternatieve aandrijvingssystemen.

Reacties

Neem eens een voorbeeld aan AutoWeek. Daar noemen ze de Ampera wat hij is, een hybride. Dit is geen electrische auto! Zolang er een koppeling gemaakt kan worden tussen de benzinemotor en de wielen is het een hybride, hoever hij electrisch ook komt!

Geplaatst door: Ivan Kok op

@Iwan Kok: Who cares?

Geplaatst door: Bellie op